اعضای تیم ملی کاراته بانوان

برخی از اعضای «تیم ملی کاراته بانوان افغانستان» کشور را ترک کردند

برخی از اعضای تیم ملی کاراته بانوان افغانستان می‌گویند که به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، مجبور شده‌اند که کشور را ترک کنند.

شماری از ملی‌پوشان، داوران و رییس کمیته بانوان فدراسیون ملی کاراته افغانستان از کسانی اند که در ۱۵ سپتامبر/۲۴ سنبله کشور را به مقصد پاکستان ترک کرده‌اند.

فاطمه اعتمادی، داور تیم ملی کاراته بانوان افغانستان به روزنامه اطلاعات روز گفت پس از آن که طالبان ورزش زنان و دختران را خلاف ارزش‌های اسلامی دانسته و ممنوع اعلام کردند، تصمیم گرفتند افغانستان را ترک کنند.

به گفته‌ی او، تصمیم طالبان برای ممنوعیت ورزش زنان خلاف ارزش‌های انسانی، حقوق بشری، قوانین بین‌المللی و یک موقف‌گیری زن‌ستیزانه است و «در هیچ کشور اسلامی، چنین محدودیت و برخورد تبعیض‌آمیز در برابر ورزش بانوان وجود ندارد».

خانم اعتمادی علاوه کرد که بانوان ورزشکار در پاکستان با دشواری‌های زیادی روبه‌رو اند و در یک وضعیت بی‌سرنوشتی، نگران آینده‌ی‌شان اند.

آنان خواهان رسیدگی به شرایط «رقت‌بار» زندگی‌شان از سوی جامعه بین‌الملل، مدافعان حقوق زنان، فدراسیون جهانی و آسیایی کاراته شده‌اند تا بتوانند دستاوردهای ورزشی‌شان را حفظ کنند.

این زنان همچنین از نهادهای بین‌المللی، سازمان‌های حامی حقوق زنان و نهادهای جهانی ورزشی، از جمله کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی کاراته می‌خواهند تا آنان را حمایت کنند.

این درحالی است که پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود که برخی از اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان کشور را ترک کرده و به پاکستان رفته‌اند.