طالبان دو خبرنگار را در ننگرهار لت‌وکوب کردند

نیروهای گروه طالبان دو خبرنگار محلی در ولایت ننگرهار را که برای تهیه‌ی گزارش از وضعیت گذرگاه تورخم در این شهر رفته بودند، لت‌وکوب کرده‌اند.

صداقت غورزنگ، خبرنگار تلویزیون خصوصی «طلوع‌نیوز» امروز (یک‌شنبه، ۲ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان او و جاوید رازمند، خبرنگار «جاج‌نیوز» را در هنگام تهیه‌ی گزارش در تورخم مورد لت‌وکوب قرار داده‌اند.

آقای غورزنگ افزود که طالبان دوربین فلم‌برداری و تعداد دیگر از وسایل کاری او را هم شکستانده‌اند.

او توضیح داد که یک عضو طالبان در هنگام برگشت آنان از دفتر کمیسار در تورخم بر او و جاوید رازمند حمله‌ور شده و آنان را با قنداق تفنگش لت‌وکوب کرده است.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته‌اند.

اما کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران در ننگرهار گفته است که قضیه‌ی خشونت طالبان با این خبرنگاران را با مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ این گروه در ننگرهار شریک کرده است.

طالبان با تسلط بر افغانستان در تاریخ ۲۴ اسد، تعداد زیادی از خبرنگاران را در جریان کار خبرنگاری مورد لت‌وکوب قرار داده‌اند. در آخرین مورد، طالبان در ۲۸ میزان، سه خبرنگار را در پیوند به پوشش خبری اعتراضات زنان در کابل لت‌وکوب کردند.

در تاریخ ۱۷ سنبله طالبان تقی دریابی و نعمت نقدی، گزارشگران روزنامه اطلاعات روز را که برای پوشش اعتراض زنان در شهر کابل، رفته بودند، بازداشت و سپس لت‌وکوب کردند.

طالبان هر کدام آنان را به اتاق‌های جداگانه منتقل و سپس زیر ضربه‌ی شلاق قرار داده بودند. آثاری از شلاق و کیبل‌ بر سر، صورت و بدن این دو گزارشگر اطلاعات روز مشاهد می‌شد.