لاوروف: دفع تهدیدات تروریستی از افغانستان در اولویت روسیه قرار دارد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ی روسیه می‌گوید که دفع تهدیدات تروریستی علیه این کشور در افغانستان، از اولویت کاری روسیه است.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز (دوشنبه، ۱۰ عقرب) گزارش داده که سرگئی لاوروف این موضوع را در مصاحبه با تلویزیون ۲۴ روسیه مطرح کرده است.

او در این مصاحبه گفته است که علاوه بر دفع تهدیدات تروریستی در افغانستان علیه روسیه، جلوگیری از بی‌ثباتی کشورهای همسایه و ورود مواد مخدر از خاک افغانستان به این کشورها هم از اولویت کاری روسیه است.

 وزیر خارجه‌ی روسیه افزوده است که خطر تروریسم در افغانستان، تمامی  کشورهای منطقه را تهدید می‌کند. او تأکید کرده که امنیت و ثبات در این کشورها برای روسیه مهم است.

 روسیه قبل از این هم بارها از احتمال نفوذ شبه‌نظامیان اسلام‌گرا به جمهوری‌های شوری سابق در آسیای میانه ابراز نگرانی کرده است.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه چندی پیش گفته بود که برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی از خاک افغانستان به کشورهای شوروی سابق، نظارت خود را بیشتر می‌کند.

سرگئی لاوروف هم در آغاز نشست مسکو گفته بود که خطر تروریسم تهدید بزرگ برای کشورهای منطقه است و فعالیت گروه‌های تروریستی و قاچاق مواد مخد همچنین خطرات جدی برای کشورهای همسایه‌ی افغانستان است.