روسیه: جبهه مقاومت باید از اقداماتی که به جنگ داخلی منجر می‌شود، خودداری کند

وزارت امور خارجه‌ی روسیه از «جبهه‌ی مقاومت ملی» به رهبری احمد مسعود خواسته است تا از اقداماتی که به جنگ داخلی در افغانستان منجر می‌شود، خودداری کند.

ماریا زاخارووا، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی روسیه روز گذشته (چهارشنبه، ۱۲ عقرب) در یک نشست خبری در مسکو گفته که این جبهه در حال آماده‌شدن برای از سرگیری جنگ با گروه طالبان است.

او افزوده است که احمد مسعود به همین خاطر در تاجیکستان به‌سر می‌برد. سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی روسیه تأکید کرده است طرف‌های دخیل در افغانستان باید از اقداماتی که منجر به جنگ می‌شود، خودداری کنند.

به گفته‌ی او، دو طرف باید راه‌هایی برای برقراری صلح و ثبات جست‌وجو کنند.

قبل از این خبرگزاری تاس روسیه هم گزارش کرده بود که احمد مسعود در تاجیکستان به‌سر می‌برد و در تلاش برای جلب کمک‌ها به جبهه‌ی مقاومت ملی است. اما این جبهه گفته است که احمد مسعود هم‌اکنون در افغانستان به‌سر می‌برد.

احمد مسعود به‌دنبال تسلط طالبان بر کابل در تاریخ ۲۴ اسد، به پنجشیر رفت و جمعی از نیروهای مردمی و دولت پیشین از جمله امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری پیشین جبهه‌ی مقاومت ملی را شکل داد.

به‌دنبال آن طالبان حملات‌شان بر پنجشیر را شدت بخشیدند و این گروه توانستند مرکز پنجشیر را به‌دست گیرند. اما جبهه‌ی مقاومت ملی گفته که هنوز نقاط استراتژیک را در کنترل دارد.