روند توزیع پاسپورت در ده ولایت دیگر فردا شروع می‌شود

عالم‌گل حقانی، سرپرست ریاست عمومی پاسپورت وزارت امور داخله‌ی گروه طالبان می‌گوید که روند توزیع پاسپورت به متاقضیان آن در ده ولایت دیگر سر از فردا آغاز می‌شود.

عالم‌گل حقانی که امروز (چهارشنبه، ۳ قوس) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که این روند فردا در ولایت‌های پروان، کاپیسا، لوگر، میدان‌وردک، غزنی، دایکندی، فاریاب، غور، نورستان و بدخشان آغاز می‌شود.

او افزود که در این ولایات، در نخست برای افرادی که قبلا تعرفه‌ی بانکی‌شان را پرداخت و یا هم ثبت‌نام کرده‌اند، پاسپورت توزیع می‌شود. همچنین به گفته‌ی سرپرست ریاست پاسپورت طالبان، توزیع پاسپورت به بیماران عاجل که امکان تداوی‌شان در داخل کشور ممکن نباشد، نیز اولویت داده می‌شود.

او اما تأکید کرد افرادی که جدیدا اقدام به دریافت پاسپورت می‌کنند، باید تا اطلاع ثانی منتظر بمانند.

با این حال، گل‌عالم حقانی به کارمندان مدیریت‌های پاسپورت در این ولایات هدایت داد که با متقاضیان با اخلاق نیک رفتار کنند.

همچنین او تأکید کرد که روند توزیع پاسپورت در ولایت‌های دیگر نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

در ۲۳ عقرب، این روند در ولایت‌های ننگرهار، قندهار، هرات، بلخ، قندوز، خوست و پکتیا آغاز شده بود. همچنین این روند در ۱۳ میزان در کابل آغاز شد. در این ولایت، فعالیت ریاست پاسپورت دوباره در تاریخ ۲۵ عقرب به‌دلیل مشکلات تخنیکی متوقف شد.

«روند توزیع پاسپورت در مرکز به‌زودی آغاز می‌شود»

عالم‌گل حقانی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش گفت که هنوز مشکلات فنی در ریاست پاسپورت در شهر کابل حل نشده است. او اما افزود که تلاش‌ها برای حل این مشکلات جریان دارد و به‌زودی این ریاست فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

حقانی تأکید کرد که با از سرگیری فعالیت این ریاست، توزیع پاسپورت به متقاضیان آن در کابل هم آغاز می‌شود.

از سویی هم، او گفت که پس از این به ساکنان ولایات در مرکز، پاسپورت توزیع نمی‌شود و باید هر شخص از ولایت مربوطه‌ی خود پاسپورت اخذ کند.

همچنین سرپرست ریاست پاسپورت طالبان از متقاضیان پاسپورت خواست که براساس نوبت‌شان برای دریافت پاسپورت به این ریاست مراجعه کنند و در این مورد به هیچ «کمیشن‌کار» پول ندهند.

او تأکید کرد که نیروهای طالبان تاکنون ۶۰ نفر را به‌خاطر کمیشن‌کاری بازداشت کرده‌اند.

همچنین عالم‌گل حقانی در بخشی از صحبت‌هایش تأکید کرد که دیگر به هیچ کسی براساس «حکم» و «سفارش» مقامات حکومت طالبان پاسپورت داده نمی‌شود.

فعال‌شدن مدیریت اتباع خارجی حکومت طالبان

عالم‌گل حقانی در بخش دیگر از صحبت‌هایش تأکید کرد که مدیریت اتباع خارجی ریاست عمومی پاسپورت طالبان فعال است.

او گفت هر اتباع خارجی که در افغانستان به‌سر می‌برند و وقت ویزای‌شان تمام شده است، می‌توانند با مراجعه به این مدیریت، ویزای خود را تمدید کند.