مذاکرات صلح

مذاکرات میان امریکا و طالبان امروز در دوحه از سر گرفته می‌شود

قرار است که مذاکرات میان هیأت‌های ایالات متحده‌ی امریکا و طالبان امروز در دوحه، پایتخت قطر از سر گرفته شود. این گفت‌وگوها ادامه‌ی مذاکرات قبلی طالبان و امریکا است که در دوحه انجام شده بود. طالبان گفته‌اند که این مذاکرات برای سه روز تنظیم شده است.

هیأت امریکایی را در این دور گفت‌وگوها توماس وِست، نماینده ویژه آن کشور در امور صلح افغانستان و هیأت طالبان را مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی این گروه رهبری می‌کنند.

وزارت خارجه‌ی امریکا هفته‌ی گذشته گفته بود که در دور تازه‌ی گفت‌وگوها درباره‌ی «منافع ملی حیاتی ما» که شامل عملیات ضد تروریستی علیه گروه دولت اسلامی و القاعده، کمک‌های بشردوستانه، اقتصاد ویران شده‌ی افغانستان و ورود و خروج امن از افغانستان برای شهروندان امریکایی و افغان‌هایی که در طول جنگ ۲۰ ساله برای ایالات متحده کار می‌کردند، گفت‌وگو خواهد شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی عمومی طالبان و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ این گروه نیز هفته‌ی گذشته گفته بود که مسئولان طالبان در جریان این گفت‌وگوها تلاش می‌کنند تا پول‌های منجمدشده‌ی مردم افغانستان آزاد و مشکلات اقتصادی مردم حل شود.

به‌گفته‌ی مجاهد، طالبان در چوکات توافق‌نامه‌ی دوحه هر از گاهی با نمایندگان امریکا دیدارهایی دارند و این دیدارها به نفع امریکا و طالبان است. او تأکید کرده است که در این دیدارها تعهدات تازه می‌شود و تشویش‌ها نیز از بین می‌رود.

دیدگاه‌های شما
  1. به هرصورت بازی های گرگ و خرگوش ادامه دارد در این میان و‌با با این بازی ها مردم بیدفاع و بیچاره افغانستان میسوزند .
    امریکا در پی منافع خود و باز هم بهانه مبارزه با تروربزم یعنی داعش ، القاعده و دیگر تروریست ها را هدف قرارداده و در این جا از افغانان که با امریکایی ها کار کرده اند یاد اورشده است .
    فکر نمی کنم بهشت روی زمین برای یک افغان افغانستان شده نمی تواند .
    چرا امریکا مهره های پرتاب شده بازی خود را انسانیت و قانون داری را نمی اموزاند ‌و چرا چیز فهم های ما را از وطن بیرون میکنید وطن به صلح نیاز دارد کجاست پاسبان های صلح ملل متحد ، کجاست عمل کرد انسانی ‌‌و بشر دوستانه شما ها ( امریکا ، اروپا و ملل متحد ).

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *