طالبان سه مرد و یک زن را به اتهام داشتن «روابط نامشروع» در ارزگان در بازار گرداندند

منابع معتبر در ولایت ارزگان تأیید می‌کنند که نیروهای گروه طالبان سه مرد و یک زن متهم به «روابط نامشروع» را در ولسوالی گیزاب این ولایت به‌گونه‌ی صحرایی محاکمه کرده‌اند.

یک منبع که نخواست هویتش فاش شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان این افراد را پس از بازداشت در بازار ولسوالی گیزاب گردانده و در معرض دید مردم قرار دادند. این رویداد دو روز پیش به وقوع پیوسته است.

او توضیح داد که طالبان به دست این افراد بلندگو داده و آنان را مجبور کرده بودند تا بگویند «هر کسی که زنا می‌کنند، سزای‌شان این (گرداندن در ملاء عام) است».

همچنین لالی، فرمانده پولیس پیشین گیزاب مجازات این افراد را توسط طالبان به اتهام داشتن روابط نامشروع در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأیید کرد. او گفت اینکه این افراد توسط طالبان «سنگسار» شده‌اند یا نه، هنوز مشخص نیست.

طالبان در این مورد حاضر به پاسخ‌گویی نشدند. مسئولان محلی طالبان در ارزگان گفتند که ولسوالی گیزاب مربوط دایکندی است و مسئولان این ولایت در این مورد صحبت می‌کنند.

اما مسئولان این گروه در دایکندی حاضر به صحبت با روزنامه اطلاعات روز در این مورد نشد.

طالبان از زمان تسلط‌شان بر افغانستان تاکنون در چند نقطه‌ی کشور متهمان را به‌گونه‌ی صحرایی محاکمه و مجازات کرده‌اند. این گروه قبلا جسدهای افراد متهم را در هرات در معرض دید در اماکن ازدحام قرار داده بودند.

همچنین در ولایت‌های سمنگان نیز دو نفر را به اتهام دزدی در ملاء عام مجازات کردند.

افزون بر این‌ها، ملا نورالدین ترابی، از بنیان‌گذاران طالبان در صحبت با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که مجازات اعدام و قطع دست را که در حکومت قبلی طالبان در افغانستان اجرا می‌شد، دوباره از سر می‌گیرند.

او همچنین افزوده است که این گونه مجازات در حکومت جدید ممکن است در حضور مردم اجرا نشود.

او ادعای بی‌عدالتی در مورد اعدام‌های طالبان در گذشته را که هر از گاهی در حضور مردم در یک استدیوم ورزشی در کابل اجرا می‌شد، رد کرده و به جهانیان در مورد «دخالت» در کار حاکمان جدید افغانستان هشدار داده است.