انتقاد از توزیع ناعادلانه‌ی کمک‌ها در غور

انتقاد از توزیع ناعادلانه‌ی کمک‌ها در غور؛ خانواده‌های بی‌جاشده: اگر به ما کمک نشود تلف می‌شویم

شماری از خانواده‌های بی‌جاشده و نیازمند در ولایت غور از توزیع ناعادلانه‌ی کمک‌های ادارات دولتی و نهاد‌های کمک‌کننده انتقاد می‌کنند و می‌گویند که در توزیع کمک‌ها باید شفافیت در نظر گرفته شود.

خدیجه که نان‌آور خانواده‌ی ده نفری و باشنده‌ی ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور است، می‌گوید که در نتیجه‌ی فقر و تنگ‌دستی مناطق‌شان را ترک کرده‌اند و اکنون در وضعیت بسیار بدی در گوشه‌ای از شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت زندگی می‌کنند.

خدیجه می‌گوید که شوهرش سال گذشته در یک انفجار پایش را از دست داده و اکنون در بستر بیماری به‌سر می‌برد. او همچنین می‌گوید که توانایی درمان شوهرش و تهیه‌ی نان برای اعضای خانواده‌اش را ندارد.

این باشنده‌ی ولسوالی لعل‌وسرجنگل غور می‌گوید که بارها به ادارات دولتی و نهاد‌های کمک‌کننده‌ی این ولایت مراجعه کرده ولی پاسخ رد دریافت کرده است.

او از «واسطه‌گری» و توزیع ناعادلانه‌ی کمک‌های بشردوستانه در این ولایت انتقاد می‌کند و از اداره‌ی محلی طالبان می‌خواهد که در توزیع کمک‌ها اصل شفافیت را رعایت کنند.

محمد امین یکی دیگر از آواره‌های فقر و تنگ‌دستی در غور است که سه ماه قبل با خانواده‌اش از ولسوالی جوند ولایت بادغیس آواره شده و به شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور آمده است. او می‌گوید در وضعیت بسیار بدی زندگی می‌کنند.

این مرد کهن‌سال که خانم‌اش نیز نور چشم‌هایش را از دست داده است، می‌گوید که توان درمان چشم‌های خانم‌اش را ندارد و اکنون در سرمای شدید زمستان چیزی برای خوردن و گرم‌کردن خانه‌ی‌شان ندارند. او نیز از توزیع ناعادلانه‌ی کمک‌های بشردوستانه انتقاد می‌کند.

این باشنده‌ی ولسوالی جوند ولایت بادغیس که در حویلی فرسوده در گوشه‌ای از شهر فیروزکوه زندگی می‌کند، می‌گوید که اگر به وضعیت‌شان توجه نشود در نتیجه‌ی سرمای زمستان و گرسنگی از بین خواهد رفت.

با این حال مسئولان محلی طالبان در ولایت غور توزیع غیرشفاف و ناعادلانه‌ی کمک‌ها در این ولایت را رد کرده و می‌گویند که این روند به گونه‌ی شفاف جریان دارد.

عبدالواحد حماس، سخن‌گوی والی طالبان در غور می‌گوید که اداره‌ی محلی این ولایت همیشه برای کمک‌رسانی با خانواده‌های بی‌جاشده و نیازمند تلاش کرده است.

سخن‌گوی والی طالبان در غور می‌گوید که با روی‌کار آمدن این گروه، برای بیش از ۲۰ هزار خانواده‌ی بی‌جاشده و نیازمند در این ولایت کمک‌رسانی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به‌گفته‌ی او، والی غور در این اواخر به مرکز کشور سفر کرده و مشکلات باشندگان این ولایت را در بخش‌های مختلف با مسئولان مرکزی در میان گذاشته است.

خانواده‌های آواره و فقیر در ولایت غور هشدار می‌دهند که اگر برای‌شان کمک نشود، در نتیجه‌ی سردی و گرسنگی تلف خواهند شد.