عملیات نجات کودک زابلی

پایان عملیات نجات کودک زابلی؛ حیدر شش ساله‌ در داخل چاه جان باخت

شرافت ویار، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در زابل تأیید می‌کند که حیدر، کودک شش ساله‌ای که در داخل چاهی در مرکز این ولایت گیر مانده بود، از چاه بیرون کشیده شده است. شرافت ویار همچنین گفته است که حیدر در داخل چاه جان داده بود.

انس حقانی، مشاور وزارت داخله‌ی طالبان و عضو ارشد این گروه نیز در تویتی، خبر مرگ حیدر شش ساله را تأیید کرده است. حقانی در کنار ملا محمدیعقوب و شماری دیگر از مقام‌های بلندرتبه‌ی این گروه از روز گذشته به این طرف از عملیات نجات حیدر نظارت می‌کردند.

حیدر، کودک شش ساله‌ی زابلی حوالی ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه هفته‌ی جاری در منطقه‌ی «جلدک»، از مربوطات مرکز این ولایت داخل چاه افتاده بود. عمق این چاه ۳۵ متر گفته شده است. حیدر در عمق ۱۷ متری این چاه گیر مانده بود.

عملیات نجات حیدر امروز (جمعه، ۲۸ دلو) پس از نزدیک به ۷۲ ساعت پایان یافت. احمدالله واثق، معاون سخن‌گوی طالبان لحظاتی پیش از بیرون کشدین حیدر از چاه، در تویتی نوشته بود که یک فروند چرخبال برای انتقال حیدر به مرکز کشور آماده شده است.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از گیرماندن حیدر در درون چاه ابراز ناراحتی کرده و برای نجات او دعا کرده بودند. این کاربران از مرگ حیدر نیز ابراز تأسف کرده و برای خانواده‌ی او صبر آرزو کرده‌اند.