شهر قندهار
عکس: آرشیف

یک زن در تیراندازی نیروهای طالبان بر یک عراده ریکشا در قندهار کشته شد

منابع محلی در ولایت قندهار می‌گویند که در نتیجه‌ی تیراندازی نیروهای طالبان بر یک عراده ریکشا در مرکز این ولایت، یک زن کشته و یک زن دیگر زخمی شده‌اند. برخی منابع زخمیان این رویداد را دو نفر اعلام کرده‌اند.

یک منبع که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد امروز (شنبه، ۳۰ دلو) در منطقه‌ی «چهارسو»ی ناحیه‌ی سوم شهر قندهار رخ داده است.

به‌گفته‌ی منبع، چهار زن در این ریکشا سوار بوده‌اند و نیروهای طالبان پس از آن بر ریکشا تیراندازی کرده‌اند که راننده‌ی آن بر دستور توقف وقعی نگذاشته است.

با این حال، فرماندهی امنیه‌ی طالبان در قندهار وقوع رویداد را تأیید می‌کند، اما بدون ارایه‌ی جزئیات بیشتر، بر تحقیق رویداد تأکید می‌کند

چندی پیش طالبان در دشت برچی، واقع در غرب کابل نیز زینب عبداللهی، دختر جوان را که سوار بر یک عراده موتر مسافری بود، مورد تیراندازی قرار داده و به قتل رسانده بودند.

این درحالی است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان چندی پیش بر رفت‌وآمد زنان در موترهای شهری محدودیت وضع کرده بود. این وزارت تأکید کرده است که زنان حق ندارند بدون محرم شرعی در فاصله‌های دور تنها سفر کنند.