انسداد راه‌های مواصلاتی ولسوالی ناور غزنی

انسداد راه‌های مواصلاتی ناور غزنی؛ ساکنان محل مریضان را روی دوش‌شان انتقال می‌دهند

ساکنان ولسوالی ناور ولایت غزنی می‌گویند که به‌دلیل بارش سنگین برف راه‌های مواصلاتی این ولسوالی از چند ماه به این‌سو مسدود است و آنان در انتقال مریضان و فراهم‌ساختن مواد اولیه با مشکل جدی مواجه هستند.

در ویدیویی که به روزنامه اطلاعات روز فرستاده شده، دیده می‌شود که باشندگان ناور، بیماری را به‌شکل گروهی روی‌ دوش‌شان انتقال می‌دهند.

فردی که این ویدیو را فرستاده، می‌گوید که برخی از مریضان به‌دلیل انسداد راه‌های ارتباطی به شفاخانه انتقال داده نمی‌شود و یا هم در مسیر راه جان می‌دهد.

با این حال این فرد می‌گوید که ساکنان ناور چندین ساعت حتی یک روز را برای انتقال مریضان‌شان پیاده‌روی می‌کنند.

 او می‌گوید که حکومت کنونی هیچ توجه به مشکلات ولسوالی ناور ندارد. به‌گفته‌ی او، بخشی از راه‌های مواصلاتی این ولسوالی، با هزینه‌ی خود مردم در زمستان پاک‌کاری می‌شود.

یکی دیگر از ساکنان ناور در تماس به روزنامه اطلاعات روز گفت که در مرکز این ولسوالی مراکز صحی معیاری نیز وجود ندارد و مردم مجبورند مریضان‌شان را به کابل یا هم مرکز غزنی انتقال دهند.

به‌گفته‌‌ی او، مسیر ارتباطی ناور با مرکز غزنی و کابل همه‌ساله در زمستان برای سه ماه و حتا تا پنج ماه مسدود است.

او علاوه کرد که به‌دلیل مسدودبودن راه‌های ارتباطی ولسوالی ناور، بهای مواد اولیه نیز در زمستان در این ولسوالی افزایش می‌یابد. این باشنده‌ی ناور افزود که ساکنان این ولسوالی در وضعیت اسفناک زندگی می‌کنند.

ولسوالی ناور یکی از ولسوالی‌های دوردست غزنی است که ساکنان آن عمدتا از قوم هزاره هستند. به‌گفته‌ی ساکنان این ولسوالی، مسیرهای مواصلاتی این ولسوالی غیرمعیاری و دشوارگذر نیز است.