داعش مسئولیت حمله به یک مسجد در پیشاور را پذیرفت و طالبان محکوم کردند

شاخه‌ی خراسان گروه داعش مسئولیت حمله‌ی انتحاری به یک مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان را به عهده گرفته است. در این حمله دست‌کم ۵۶ نمازگزار کشته و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله‌ی انتحاری چاشت دیروز (جمعه، ۱۳ حوت) در مسجدی در بازار «قصه‌خوانی» در منطقه «کوچه ریسالدار» پیشاور رخ داده است.

به گزارش روزنامه‌ی نیویارک تایمز، داعش با پذیرفتن مسئولیت این حمله، ادعا کرده است که این حمله توسط مهاجم انتحاری که شهروند افغانستان بوده، انجام شده است.

طبق این گزارش، مقام‌های پولیس پاکستان گفته‌اند که حداقل یک مرد مسلح سوار بر موتورسایکل، در نخست دو نگهبان پولیس را کشته و سپس خودش در داخل مسجد انفجار کرده است. همزمان گفته شده است که این حمله توسط دو مهاجم انجام شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست طالبان با تقبیح این حمله گفته است که «هیچ توجیهی برای حمله به غیرنظامیان و نمازگزاران وجود ندارد».

او باخانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

گفتنی است که عصر دیروز (جمعه، ۱۳ حوت) هنگام ادای نماز در مسجد «خرتو» در مربوطات ولسوالی دندپتان ولایت پکتیا نیز یک انفجار رخ داده است.

مولوی کرامت، آمر امنیت فرماندهی امنیه‌ی طالبان در پکتیا به روزنامه اطلاعات روز گفته که در این رویداد سه نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

پس از تسلط طالبان در ولایت‌های کابل، قندهار و قندوز نیز مساجد هدف حملات مرگبار قرار گرفته که مسئولیت آن‌ها را گروه داعش پذیرفته است. در قندوز و قندهار مساجد شیعیان هدف قرار گرفته بودند.