سفارت افغانستان در امریکا

سفارت و دو قنسولگری افغانستان در امریکا مسدود شد

سفارت و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در ایالات متحده‌ی امریکا مسدود شد. سفارت افغانستان در شهر واشنگتن و دو قنسولگری افغانستان در شهرهای نیویارک و لاس‌آنجلس امریکا موقعیت دارد.

عبدالهادی نجرابی، معاون سفارت افغانستان در امریکا به صدای امریکا گفته است که مراسم مختصری به‌منظور تحویل‌دهی این سفارت به وزارت خارجه‌ی امریکا چاشت امروز (چهارشنبه، ۲۵ حوت/۱۶ مارچ) به وقت محلی در مقر سفارت انجام شده است.

پیش از این یک منبع در سفارت افغانستان در واشنگتن به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که این سفارت به‌دنبال مسدودشدن حساب‌های بانکی‌اش در آستانه‌ی تعطیلی کامل قرار گرفته است.

او همچنین گفته بود که سی‌تی بانک در هماهنگی با وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه‌ی ایالات متحده اقدام به بستن حساب‌های بانکی این سفارت کرده است.

با این حال، عبدالهادی نجرابی به صدای امریکا گفته است که ممکن است سفارت افغانستان در کانادا خدمات قنسولی را برای شهروندان افغانستان مقیم ایالات متحده ارایه کند، اما به‌گفته‌ی او، این تصمیم تا کنون نهایی نشده است.

طبق یک گزارش نیویارک تایمز، حدود ۱۰۰ نفر در سفارت و قنسولگری‌های افغانستان در امریکا کار می‌کردند که از این میان، ۲۵ نفرشان تا کنون در امریکا درخواست اقامت نداده‌اند.