وزارت خارجه: از حملات پاکستان به سازمان ملل شکایت می‌کنیم

اطلاعات روز: وزارت خارجه‌ی کشور اعلام کرد، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ادامه‌ی حملات پاکستان بر برخی از مناطق شرقی کشور شکایت می‌کند. احمدشکیب مستغنی، سخن‌گوی این وزارت روز گذشته در نشست خبری‌ای در کابل گفت، ضراراحمد عثمانى، وزير خارجه‌ی کشور به نمايندگى از حکومت در این نشست شرکت خواهد کرد.

قرار است ٦٩مين نشست مجمع عمومى سازمان ملل متحد امروز در نيويورک برگزار شود. مستغنى گفت، وزير خارجه در اين نشست اعتراض شديد حکومت را در مورد حملات راکتى نظاميان پاکستانى بر مناطق شرقی کشور مطرح و نیز‌ از جامعه‌ی جهانی و سازمان ملل متحد می‌خواهد که جلو‌ تخطى‌هاى پاکستان را بگیرند.

حملات راکتی پاکستان از چند سال بدین‌سو بر ولایت کنر ادامه داشته و بر اساس معلومات مقام‌های امنیتی، تنها در سال روان بیش از 4 هزار راکت از آن‌سوی خط دیورند بر برخی از مناطق این ولایت پرتاب شده است. گفته می‌شود که در این راکت‌پراکنی‌ها، بيش از ١٠ فرد ملکی کشته، ٧٠ تن زخمی و نیز بخشی از جنگلات مناطق شرقی حریق شده‌اند.

با این حال، مستغنی می‌گوید، وزیر خارجه‌ی کشور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر علاوه‌ی شکایت از این حملات، از هم‌کاری‌های جامعه‌ی جهانی در جریان سال‌های گذشته به کشور قدردانی می‌کند. او گفت، عثمانی در این نشست پیرامون توقعات و انتظارات حکومت آينده از جامعه‌ی جهانى نيز سخنرانی خواهد کرد.

مستغنی افزود، در حاشيه‌ی اين نشست، وزيران خارجه‌ی افغانستان، ترکمنستان، آذربايجان و گرجستان در مورد وصل شدن افغانستان به بحيره‌ی سياه از طريق اين سه کشور‌ نیز گفت‌وگو می‌کنند. او گفت، وزیر خارجه در اين نشست با جانب قزاقستان نيز دیدار و پیرامون ایجاد میسر ترانزیتی از طریق ترکمنستان میان افغانستان و قزاقستان گفت‌و‌گو می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *