اطلاعات روز

حملات مرگبار علیه هزاره‌ها؛ باشندگان غرب کابل تظاهرات کردند

به دنبال حملات مرگبار علیه هزاره‌ها در کابل و بلخ، شماری از ساکنان غرب کابل امروز دست به راهپیمایی زدند. آنان در جریان راهپیمایی شعارهایی چون «هزاره‌بودن جرم نیست، امنیت ما را تأمین کنید»، «ما عدالت می‌خواهیم» و… را سر دادند.

همزمان با این، گزارش شده است که طالبان با شلیک هوایی قصد توقف این راهپیمایی را داشته و تلفن کسانی را که تصویر و ویدیو گرفته بودند، شکستانده‌اند.

شماری از کاربران شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک نیز گفته‌اند که طالبان موفق شده‌اند جلو این راهپیمایی اعتراضی را بگیرند که در نتیجه‌ی تیراندازی نیروهای این گروه، دو نفر زخمی شده‌اند.

این درحالی است که در هفته‌ی جاری سه حمله‌ی مرگبار جامعه هزاره را در کابل و بلخ هدف قرار داد. روز سه‌شنبه سه انفجار در مرکز آموزشی ممتاز و مکتب «عبدالرحیم شهید» در غرب کابل رخ داد که در نتیجه‌ی آن ده‌ها دانش‌آموز کشته و یا زخمی شدند.

همین طور، روز گذشته مسجد «سه دکان» متعلق به شیعیان در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ هدف حمله‌ی داعش قرار گرفت. در این حمله نیز ده‌ها نمازگزار کشته و زخمی شدند.پ

آمارهای متفاوتی از آمار تلفات این حمله منتشر شده است. محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تلفات این حمله را ۶۱ کشته و ۶۰ زخمی اعلام کرده است.