عکس: از اکسپرس تربیون

سه سرباز پاکستانی در وزیرستان شمالی کشته شدند

ارتش پاکستان می‌گوید که بر اثر حمله «تروریستان» علیه نظامیان پاکستانی در وزیرستان شمالی در مرز افغانستان و پاکستان، دست‌کم سه سرباز کشته شده‌اند.

به گزارش روزنامه‌ی اکسپرس تربیون، ارتش پاکستان امروز (شنبه، ۳ ثور) در بیانیه‌ای گفته است که در پاسخ نیروهای پاکستانی، به «تروریستان» هم تلفات سنگین وارد شده است.

طبق این گزارش، هاوالدار تیمور (ساکن جهلوم، ۳۰ ساله)، نایک شعیب (ساکن اتوک، ۳۸ ساله) و سپوی ثاقب نواز (ساکن سیالکوت، ۲۴ ساله) از نظامیانی هستند که در درگیری کشته شدند.

ارتش پاکستان گفته که این حمله از  خاک افغانستان انجام شده است.

در بیانیه‌ی ارتش پاکستان آمده است: «پاکستان استفاده تروریستان از خاک افغانستان برای فعالیت‌های علیه پاکستان را به شدت محکوم می‌کند و انتظار دارد که دولت افغانستان (طالبان) در آینده اجازه چنین فعالیت‌هایی را ندهد.»

چندی پیش نیز هفت سرباز پاکستانی در وزیرستانی شمالی در حمله‌ای کشته شده بودند. مسئولیت آن حمله را طالبان پاکستان به عهده گرفته بودند.

پاکستان در پی این حملات، ولایت‌های کنر و خوست افغانستان را بمباران کرد که در نتیجه به‌شمول زنان و کودکان، ده‌ها غیرنظامی کشته شدند.

وزارت خارجه‌ی پاکستان می‌گوید که «تروریست‌ها با مصونیت از مجازات از خاک افغانستان برای انجام فعالیت‌ها در داخل پاکستان استفاده می‌کنند». پیشتر هم این وزارت ضمن هشدار به طالبان درباره‌ی پناه‌دادن به طالبان پاکستانی، از کابل خواسته بود که امنیت مرزها را بگیرد.