تیرباران پنج غیرنظامی در سمنگان
SM

محقق: تروریستان در مسیر مزارشریف – دره‌صوف، پنج نفر را تیرباران کرده‌اند

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می‌گوید که «تروریستان» در مسیر شاهراه مزارشریف – شولگره – دره‌صوف، یک راننده را با چهار مسافر بازداشت و به‌گونه‌ی بی‌رحمانه تیرباران کرده‌اند.

به‌گفته‌ی محقق، این رویداد روز سه‌شنبه (۶ ثور) در منطقه‌ی «کوتل ریگ» رخ داده است. او در پیامی در صفحه‌ی فیسبوک خود، اسامی قربانیان را نیز همگانی کرده است.

محقق نوشته است که این افراد در روزی تیرباران شدند که انعام‌الله سمنگانی، معاون سخن‌گوی طالبان ادعا کرد که گروه داعش در هیچ نقطه‌ای از کشور حضور علنی و فیزیکی ندارد.

محقق از طالبان پرسیده که مسبب این‌گونه «جنایت‌ها» چه‌ کسی است؟

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تأکید کرده است که مسؤلیت تأمین امنیت مردم به‌دوش حکومت سرپرست طالبان است و باید درباره‌ی این «حادثه فاجعه‌بار پاسخگو باشند».

طالبان تا کنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

در سال‌های گذشته هم برخی از مسافران عمدتا هزاره در برخی از ولایت‌ها تیرباران و یا هم به‌گروگان گرفته شده بودند. عامل این کار داعش دانسته می‌شود.

اخیرا هم افغانستان گواه حملات مرگبار بوده و در این حملات عمدتا هزاره‌ها هدف قرار گرفته‌اند. مسئولیت یکی از این حملات را که در مسجدی در مزارشریف، مرکز بلخ انجام شد، گروه داعش به عهده گرفته است.