یک فرمانده پیشین نیروهای امن و نظم عامه در ننگرهار به قتل رسید

منابع محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که افراد مسلح ناشناس یک فرمانده پیشین نیروهای امن و نظم عامه را با شلیک گلوله به قتل رسانده‌اند. از این فرمانده به نام تاج‌محمد ملکزی یاد شده است.

یک منبع محلی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که تاج‌محمد ملکزی شب گذشته (جمعه، ۹ ثور) از سوی افراد مسلح ناشناس در منطقه‌ی «سرگلک» ولسوالی دره نور به قتل رسیده است.

به‌گفته‌ی منبع، ملکزی از شهر جلال‌آباد به‌سوی خانه‌اش در حرکت بود که در مسیر راه هدف حمله‌ی مسلحانه قرار گرفته و کشته شده است.

تا کنون هیچ کسی مسئولیت قتل این فرمانده پیشین نیروهای امن و نظم عامه را به عهده نگرفته است. مسئولان محلی طالبان در ننگرهار نیز تا هنوز در این باره چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که اخیرا قتل‌های هدفمند و جرایم جنایی در ولایت شرقی ننگرهار افزایش یافته است. باشندگان ننگرهار نسبت به دوام این وضعیت ابراز نگرانی می‌کنند.

از سوی هم، قتل این فرمانده پیشین نظامی درحالی گزارش می‌شود که چندی پیش روزنامه‌ی امریکایی نیوریارک تایمز وعده‌ی طالبان مبنی بر عفو عمومی را یک «ادعای دروغ» خوانده و در گزارشی گفته بود که تنها در شش ماه نخست حکومت طالبان، نزدیک به ۵۰۰ نظامی و کارمند حکومت پیشین به‌دست این گروه کشته و یا ناپدید شده‌اند.