اطلاعات روز

سرقت با پوشش طالبان در کابل؛ «دو طالب با تهدید کلاشینکوف پول و موبایلم را گرفتند»

برخی از ساکنان کابل می‌گویند که افرادی با پوشش نیروهای طالبان، دست به سرقت اموال شخصی مردم می‌زنند.

یکی از ساکنان کابل امروز (یک‌شنبه، ۱۵ جوزا) در پیامی به اطلاعات روز گفت که چند روز قبل، دو نفر «طالب» در منطقه دشت برچی در داخل کوچه با تهدید کلاشینکوف موبایل و پول‌اش را گرفته است.

این فرد گفت که سارقان از کنار جاده او را با موترسایکل تعقیب کرده بودند. او برخی از نیروهای طالبان را متهم کرد که به‌گونه‌ی علنی دست به سرقت می‌زنند.

پیش از این هم ادعاهای مشابه وجود داشت؛ اما طالبان این ادعا را تکذیب می‌کنند و در عین حال می‌گویند که برخی افراد از نام نیروهای این گروه سوءاستفاده می‌کنند.

جرایم جنایی از جمله سرقت‌های مسلحانه به‌رغم اطمینان طالبان درباره‌ی تأمین امنیت، در کابل و برخی از ولایت‌های دیگر ادامه دارد.

در عین حال برخی از شهروندان طالبان را به بی‌توجهی برای بررسی جرایم متهم می‌کنند.

پیشتر یکی از ساکنان کابل به اطلاعات روز گفته بود که پس از سرقت موبایلش توسط سارقان او به نیروهای امنیتی طالبان مراجعه کرده؛ اما این نیروها به خواسته‌ی او اعتنا نکرده‌اند. نیروهای طالبان به فرد گفته‌اند: «ما چه کار کنیم که مبایلت را دزد برده‌اند! برو دزد را پیدا کن ما مبایلت را می‌گیریم.»

این فرد زورگیری تفنگ‌داران مسلح در چند قدمی نیروهای طالبان را به حوزه پولیس این گروه نیز می‌رساند، آمر حوزه به گفته است که «پشتو می‌فهمی نه؟ به پشتو بگو.»