اشرف غنی خواهان ایجاد یک مرکز فکری در کشور شد

اطلاعات روز: اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور کشور از فرهنگیان خواسته است که یک مرکز فکری را برای حفظ آثار باستانی و انکشاف ادبیات در کشور ایجاد کنند. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری روز گذشته با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد که شام روز جمعه شماری از فرهنگیان کشور با اشرف غنی دیدار کردند.

بر اساس خبرنامه، رییس جمهور از فرهنگیان خواست، به‌زودی یک مرکز فکری را ایجاد کنند و فرهنگیان در آن روی حفظ آثار باستانی و انکشاف ادبیات کار کنند. در خبر‌نامه آمده است، سعدالدین شپون و اسدالله غضنفر، دو نویسنده‌ی کشور در این دیدار به نمایندگی از فرهنگیان کشور صحبت کرده‌اند.

سعدالدین شپون از اشرف غنی احمدزی خواسته که در انتخاب اعضای کابینه از دقت کامل کار بگیرد. از سویی هم، او از  اشرف غنی خواسته است که در قسمت رسانه‌ها توجه‌‌ لازم را داشته باشد، تا آنان ارزش‌های ملی و اسلامی را نگه‌دارند. به‌دنبال آن، اسدالله غضنفر با اشاره به رسانه‌های چاپی گفته است‌، به جای کمیت روزنامه‌ها، به کیفیت آن توجه شود.

اشرف غنی به فرهنگیان وعده داده که به جای کمیت روزنامه‌ها، طرف‌دار کیفیت است و در این زمنیه تلاش خواهد کرد. او تأکید کرده است که اداره‌های دولتی به مرکزهای دانش و فرهنگ ملی مبدل شوند و هر دانشجوی دانشگاه باید ارزش‌های اسلامی و ملی کشور را بدانند. او در اخیر بر ادامه‌ی نشست‌ها با فرهنگیان، شاعران و نویسندگان کشور تأکید کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *