تظاهرات پناهجویان افغانستانی در اندونیزیا

ششمين دور دادخواهي پناهجویان افغانستاني در شهر باتم اندونیزيا

دادخواهی پناهجویان در شهر باتم اندونیزیا با مشکلاتی مواجه شد. یکی از پناهجویان می‌گوید که برخی افراد غیرمسئول در آغاز دادخواهی با موترهای‌شان خیابان را مسدود و برای پناهجویان معترض مزاحمت ایجاد کردند.

این افراد غیرمسئول امروز (سه‌شنبه، ۲۴ جوزا) با فشردن بوق موترهای‌شان قصد داشتند تا دیگر راننده‌ها را علیه پناهجویان تحریک کنند.

به گفته‌ی این پناهجو، افراد غیرمسئول که خود را نماینده‌ی مردم معرفی می‌کردند شب گذشته با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز خواهان تعطیلی دادخواهی شده بودند و امروز نیز در ایستگاه بس‌ها جلوی سوارشدن برخی پناهندگان را گرفته بودند.

با این حال، او می‌گوید که پناهجویان با خونسردی و هوشیاری به دادخواهی‌شان ادامه دادند و با پایان یافتن دادخواهی به خوابگاه‌های‌شان بازگشتند.

دادخواهی پناهجویان افغانستانی در اندونیزیا مدت‌هاست جریان دارد. این پناهجویان که در بی‌سرنوشتی به‌سر می‌برند خواهان اسکان مجدد و رسیدگی به پرونده‌های‌شان از سوی سازمان ملل متحد و اداره مهاجرت هستند.

صبح امروز پناهجویان افغانستانی در شهر سورابایای اندونیزیا نیز تظاهرات کردند. آنان خواستار اسکان مجددشان به کشورهای مهاجرپذیر هستند. تظاهرات پناهجویان افغانستانی در شهرهای مختلف اندونیزیا چندین ماه است ادامه دارد.