آموزگاران و دانش‌آموزان یک مکتب در لوگر ساختمان این مکتب را از پول شخصی‌شان اعمار کردند

ریاست معارف طالبان در ولایت لوگر می‌گوید که آموزگاران و دانش‌آموزان یک مکتب در ولسوالی برکی برک این ولایت، ساختمان این مکتب را با هزینه‌ی شخصی‌شان ساخته‌اند. این مکتب در منطقه‌ی «زری کلا»ی ولسوالی برکی برک موقعیت دارد.

جنت‌گل عزیز، رئیس معارف طالبان در ولایت لوگر می‌گوید که مکتب یاشده پنج صنف دارد و در ساخت آن ۳۵۰ هزار افغانی پول از سوی آموزگاران و دانش‌آموزان هزینه شده است.

به‌گفته‌ی او، پیش از این ده‌ها دانش‌آموز این مکتب در شرایط سخت زیر نور آفتاب درس می‌خواندند.

با این حال، باشندگان محل، از ریاست معارف لوگر انتقاد می‌کنند که در بخش آموزش و رفع مشکلات دانش‌آموزان هیچ توجهی نمی‌کند.

نیک وزیر، یک دانش‌آموز مکتب در ولسوالی برکی برک می‌گوید که در حال حاضر ۵۰ درصد دانش‌آموزان به مواد درسی، از جمله کتاب دسترسی ندارند. او از ریاست معارف طالبان خواست که به مشکلات‌شان رسیدگی کند.

آموزگاران و دانش‌آموزان در ولسوالی برکی برک درحالی از هزینه‌ی شخصی‌شان ساختمان یک مکتب را اعمار کرده‌اند که چندی پیش وزیر معارف طالبان در جریان سفرش به ولایت لوگر، وعده کرده بود که در تمام ولسوالی‌های کشور یک مدرسه بزرگ دینی ساخته می‌شود.

وزیر معارف طالبان اما در صحبت‌هایش هیچ اشاره‌ای به رفع کردن مشکلات مکاتب و فراهم‌کردن زمینه‌ی فراگیری دانش عصری نکرده بود.