عکس: آرشیف

صلیب سرخ برای ادامه عملیات کمک‌رسانی خود در افغانستان ۸۰ میلیون فرانک درخواست کرد

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر برای ادامه کمک‌های بشردوستانه‌ی خود در افغانستان، ۸۰ میلیون فرانک درخواست کرده است.

این نهاد امروز (پنج‌شنبه، ۲۶ جوزا) با نشر گزارشی گفته است که بیش از ۵۰ درصد از جمعیت افغانستان به دلیل مجموعه‌ای از بحران‌ها به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر گفته است که افغانستان با یکی از بدترین بحران‌های ناامنی غذایی و سوءتغذیه در جهان مواجه است که حدود ۲۰ میلیون شهروند آن ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند.

این سازمان اضافه کرده است که پیش‌بینی می‌شود بیش از نیمی از کودکان زیر پنج سال در افغانستان با سوءتغذیه‌ی حاد مواجه شوند.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر گفته که در پس‌زمینه‌ی این وضعیت فاجعه‌بار انسانی، این سازمان درخواست اضطراری خود را از ۳۶ میلیون فرانک به ۸۰ میلیون فرانک برای عملیات کمک‌رسانی تا دسامبر ۲۰۲۳ افزایش می‌دهد.

افزایش نیازهای مالی، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر را قادر می‌سازد تا کمک‌های بشردوستانه را افزایش دهد و پوشش جغرافیایی عملیات را از ۱۹ ولایت به تمام ۳۴ ولایت گسترش دهد. این سازمان گفته است که با منابع مالی درخواست‌شده، به یک میلیون نفر در افغانستان کمک خواهد کرد.