منابع در دانشگاه بلخ: مسئول امنیتی دانشگاه استادان و دانشجویان را توهین و تحقیر می‌کند

شماری از استادان و دانشجویان دانشگاه بلخ از بدرفتاری مسئولان امنیتی این دانشگاه انتقاد می‌کنند و از طالبان می‌خواهند که جلوی این بدرفتاری‌ها را بگیرند.

یک منبع که خواست نامش در خبر ذکر نشود، امروز (جمعه، ۲۷ جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که مسئول امنیتی دانشگاه بلخ که از سوی طالبان گماشته شده، عبدالرحمان نام دارد و به «چرسی» مشهور است.

به‌گفته‌ی این منبع، این مسئول امنیتی دانشگاه بلخ با استادان، دانشجویان و کارمندان این دانشگاه رفتار زشت دارد و آنان را توهین و تهدید می‌کند. منبع افزود که چندین بار گواه بدرفتاری و حتا لت‌وکوب دانشجویان از سوی این مسئول امنیتی طالبان بوده است.

با این حال، شماری از استادان و دانشجویان دانشگاه بلخ از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند که مسئول امنیتی این دانشگاه را برکنار و به‌ جای آن یک فرد مناسب را تعیین کند.

یکی از استادان دانشگاه بلخ گفت: «هر روز شاهد بدرفتاری چرسی هستیم. به استادان صدا می‌کند که بچیم کجا میری؟ زمانی که کارت خود را نشان دهیم اجازه‌ی ورود را می‌دهد.»

این منبع در عین حال عبدالرحمان مشهور به «چرسی» را به حیف‌ومیل اعاشه نیروهای مؤظف طالبان در دانشگاه بلخ متهم می‌کند و می‌گوید که او مواد غذایی نیروها، از جمله گوشت را به فروش می‌رساند.

این در حالی است که دانشجویان دختر دانشگاه بلخ نیز از بدرفتاری مأموران زن طالبان در ورودی این دانشگاه شکایت دارند و این مأموران را به نقض حریم خصوصی دانشجویان متهم می‌کنند.

به‌گفته‌ی این دانشجویان، مأموران زن طالبان، دستکول‌های دانشجویان را بازرسی می‌کنند و وسایل آرایشی آنان را می‌شکنند. در یک مورد، منابع به اطلاعات روز گفته بودند که مأموران زن طالبان دانشجویان دختر دانشگاه بلخ را لت‌وکوب نیز کرده‌اند.