طالبان در بغلان یک نظامی پیشین را بازداشت کرده و پسرش را کُشته‌اند

منابع محلی در ولایت بغلان می‌گویند که طالبان یک دگروال حکومت پیشین را با دو پسرش و یک فرد دیگر بازداشت کرده و یک پسر دیگرش را کشته‌اند.

این دگروال آدینه‌محمد آزاد نام دارد و در حکومت پیشین رئیس ارکان قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال بوده است.

یک منبع گفت که این نظامی پیشین روز دوشنبه (۲۷ سرطان) هنگامی که می‌خواست همراه با سه پسرش به کابل بیاید، در ولسوالی خنجان بغلان توسط طالبان متوقف شده‌اند.

به گفته‌ی منبع، طالبان یک پسر آدینه‌محمد آزاد را با شلیک گلوله کشته‌اند و خودش را با دو پسرش و یک فرد دیگر بازداشت کرده‌‎اند.

مسئولان محلی طالبان در بغلان تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

طالبان در حالی که عفو عمومی اعلام کرده، بارها نظامیان پیشین را بازداشت و در برخی موارد شکنجه و به قتل رسانده‌اند.

منابع محلی در کاپیسا نیز می‌گویند که طالبان شب گذشته در ولسوالی نجراب این ولایت، یک افسر حکومت پیشین به‌نام مزمل نجرابی را تیرباران کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. لعنت به طالبان تروریست که نه به تعهد خود عمل می‌کنند و نه عفو عمومی شان حقیقت دارد افراد بلند پایه حکومتی رژیم قبلی که تا گلو در فساد غرق بودند از آنها پذیرایی می‌کنند و مامورین پاین رتبه که فقط بخاطر زنده نگهداشتن خود وفرزندان شان در حکومت کار می‌کردند آنها را یا بقتل می‌رساند یا بازداشت وشکنجه می‌کنند این کار نه در اسلام است ونه انسانیت

  2. دگروال ادینه محمد ازاد وقتیکه من مدیرعملیات روانی در وزارت دفاع کار میکردم ازاد صاحب امر عملیات روانی قول اردو ۲۰۹ شاهین بود و بعد ها به مدیریت کشف و استخبارات قول اردو ۲۱۷ پامیر ارتقا یافت .
    نامبرده افسر مسلکی و با تجربه درحالیکه تقاعد هم نموده است اما از گزند طالبان درامان نمانده برای دادخواهی نامبرده کاری باید انجام شود تا ازاد گردد و این کار درست نیست که طالبان درپست های بازرسی از مردم بیگناه قربانی میگیرند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *