عکس: آرشیف

منابع محلی در پنجشیر از بازداشت ۲۳ غیرنظامی توسط طالبان خبر دادند

منابع محلی در پنجشیر می‌گویند که طالبان در دره «آب‌دره»ی ولسوالی عنابه این ولایت، ۲۳ غیرنظامی را به‌ اتهام همکاری با «جبهه مقاومت» بازداشت کرده‌اند.

یک منبع محلی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد سه روز پیش از روستاهای «شوفه»، «گنه»، «کلانترخیل» و «کر» بازداشت شده‌اند.

به گفته‌ی منبع، از جمع ۲۳ نفر تاکنون ۱۶ نفر پس از تحقیقات دوباره رها شده‌اند؛ اما هفت نفر دیگر هنوز در بند طالبان هستند.

منبع افزود که بازداشت‌شده‌ها هیچ ارتباطی با «جبهه مقاومت» ندارند؛ اما به گفته‌ی او، طالبان می‌گویند که این افراد با جبهه همکاری دارند و باید هر نفر یک قبضه سلاح تسلیم کند.

منابع محلی هم‌زمان می‌گویند که طالبان در روستاهای «آب‌دره» با مردم بد رفتاری می‌کنند و چندین بار خانه‌های مردم را تلاشی کرده‎اند. به گفته‌ی منابع، طالبان در این ساحه گشت‌وگذار مردم را نیز محدود کرده‌اند.

منابع می‌افزایند که طالبان رانندگان موترهای مسافربری را که از بازار ولسوالی عنابه به «آ‌ب‌دره» رفت‌وآمد داشتند هم متهم به انتقال مواد غذایی برای اعضای «جبهه مقاومت» کرده و مانع فعالیت آنان شده‌اند و برخی از آنان را فراری داده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در پنجشیر تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.