طالبان در بغلان یک پسر ۱۷ ساله را تیرباران کردند

منابع معتبر می‌گویند که طالبان در منطقه «کاسه‌تراش» دره‌ قاسان ولسوالی ده‌صلاح ولایت بغلان، یک پسر ۱۷ ساله را تیرباران کرده‌اند.

این جوان شمس‌الله نام داشته و دانش‌آموز صنف دهم مکتب بوده است. به گفته‌ی منبع، این جوان وابسته به هیچ گروه و جریانی نبوده است.

این منبع گفت که طالبان چهارشنبه‌شب (۲۹ سرطان) پس از شنیده‌شدن صدای شلیک در منطقه «کاسه‌تراش»، اقدام به تلاشی خانه‌به‌خانه می‌کنند و شمس‌الله را از خانه‌اش بیرون و سپس تیرباران می‌کنند.

یک منبع دیگر می‌گوید که طالبان این جوان را در برابر چشمان اعضای خانواده‌اش سربریده‌اند. در عکسی که از جسد او منتشر شده، بریدگی زیر گلویش دیده می‌شود.

درگیری طالبان پشتون‌تبار و تاجیک‌تبار

منابع می‌گویند که صبح امروز (پنج‌شنبه، ۳۰ سرطان) نزدیکان شمس‌الله، جسد وی را به رسم اعتراض به مرکز ولسوالی ده‌صلاح انتقال داده و تظاهرات کرده‌اند.

به گفته‌ی منبع، طالبان پشتون‌تبار بدون توجه به خواست تظاهرات‌کنندگان، جسد شمس‌الله را لگدمال می‌کنند.

منبع گفت که این حرکت طالبان پشتون‌تبار، منجر به خشم طالبان اندرابی می‌شود و مخدوم قدیر، از روستای «کوتل مرغ» که خود را قوماندان تولی این گروه برای ولسوالی ده‌صلاح معرفی می‌کند، با طالبان پشتون‌تبار درگیر می‌شود.

منبع اضافه کرد که طالبان پشتون‌تبار، مخدوم قدیر را لت‌و‌کوب و بازداشت کرده‌اند.

به گفته‌ی منبع، درگیری میان‌گروهی طالبان باعث شد تا امروز، «پنج‌شنبه‌بازار» تعطیل و همچنین دکان‌های بازار ده‌صلاح بسته شوند.

مسئولان محلی طالبان تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

طالبان پیش از این هم در منطقه اندراب بغلان که مخالفان این گروه در آن‌جا فعالیت دارند، متهم به کشتار و شکنجه غیرنظامیان شده‌اند. این گروه اما این اتهامات را همواره تکذیب کرده است.