حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکا
SM

طالبان حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین امریکایی به شهر کابل را تأیید کردند

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان تأیید کرده است که یک خانه‌ی مسکونی اوایل صبح روز یک‌شنبه هفته‌ی جاری در شهر کابل هدف حملات هواپیمای بدون سرنشین امریکایی قرار گرفته است.

مجاهد دوشنبه شب (۱۰ اسد) در رشته توییتی نوشته است که در اوایل نوعیت این حمله مشخص نشده بود، اما یافته‌های ابتدایی ارگان‌های امنیتی و استخباراتی طالبان نشان می‌دهد که این حمله توسط هواپیمای بدون سرنشین امریکایی انجام شده است.

مجاهد افزوده است که این حمله به هر هدف و بهانه‌ای که انجام شده باشد، از طرف طالبان محکوم است و این گروه آن را خلاف اصول بین‌المللی و سرپیچی از توافق‌نامه‌ی دوحه می‌داند.

سخن‌گوی طالبان در تویت خود تأکید کرده است که این رفتار نشان‌دهنده‌ی تکرار تجربه‌های ناکام ۲۰ سال گذشته‌ی امریکا و خلاف منافع افغانستان و منطقه است.

مجاهد در ادامه گفته است که تکرار چنین اقداماتی، به فرصت‌های موجود آسیب می‌رساند.

این در حالی است که صبح روز یک‌شنبه (۹ اسد) صدای دست‌کم دو انفجار در شهر کابل شنیده شد.

خالد زدران، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان برای کابل بعدا اعلام کرد که یک فروند راکت به یک خانه‌ی مسکونی خالی از سکنه در مربوطات وزیر اکبر خان ناحیه‌ی پانزدهم فرود آمده است.

زدران گفته بود که در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است. او جزئیات بیشتر در این مورد ارایه نکرده بود.

به دنبال این رویداد، رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی اعلام کرد که این حمله از سوی هواپیمای بدون سرنشین امریکایی انجام شده است.

مقام‌های ایالات متحده‌ی امریکا تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند، اما در صورتی که این حمله از سوی امریکا تأیید شود، پس از ۲۴ اسد سال گذشته، اولین حمله‌ی امریکا در خاک افغانستان خواهد بود.