یک جوان مهاجر افغانستانی دیگر در مرز افغانستان و ایران کُشته شد

بستگان یک جوان ۲۱ ساله می‌گویند که او در مرز افغانستان و ایران توسط نظامیان ایرانی کشته شده است. این دومین جوانی است که طی روزهای اخیر در این مرز کشته می‌شود.

این جوان حبیب نام داشته و ساکن روستای «تخاوی» ولسوالی میرامور ولایت دایکندی بوده است.

یکی از بستگان حبیب به روزنامه اطلاعات روز گفت که او روز یک‌شنبه (۳۰ اسد)، پس از عبور از مرز با ضرب گلوله نظامیان ایرانی کشته شده است. گفته می‌شود که گلوله بر سر این جوان اصابت کرده است.

این منبع افزود که نظامیان ایرانی پیکر حبیب را با خود برده و گفته‌اند که به طب عدلی می‌سپارند. به گفته‌ منبع، نظامیان ایرانی مدعی هستند که حبیب توسط طالبان کشته شده است.

حبیب شاگرد صنف دوازدهم مکتب بود و قصد داشت برای آزمون کانکور آمادگی بگیرد؛ اما پس از روی‌کارآمدن طالبان از درس دست کشیده و به کارهای شاق رو آورد.

یکی از نزدیکان حبیب افزود که او برای مدتی در معدن طلا در تخار نیز کار کرده بود. او طی روزهای اخیر، راه مهاجرت به ایران را در پیش گرفته و قصد داشت از راه قاچاق خودش را به مقصد برساند.

اخیرا یک جوان افغانستانی دیگر به‌نام رحمت‎الله واعظی‌زاده که او نیز از ساکنان دایکندی بود، در مرز افغانستان و ایران، هنگام عبور از مرز توسط نظامیان ایرانی کشته شده است.

به گفته‌ یکی از دوستان واعظی‌زاده، او دانش‌آموخته رشته زراعت دانشگاه دایکندی بود و به‌دلیل بیکاری و تنگ‌دستی مجبور به مهاجرت به ایران شده بود.

پس از روی‌کارآمدن طالبان، افغانستان با موجی از مهاجرت مواجه شده‌ است. مقصد اکثریت مهاجرین کشورهای ایران و پاکستان هستند؛ در حالی که مرز این کشورها بند است و مهاجرین در تلاش عبور از مرز به‌گونه‌ی قاچاق هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *