وزارت داخله: در یک هفته، 135 عملیات علیه طالبان اجرا شد

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور داخله‌‌ی کشور از افزایش عملیات نیروی ویژه‌ی پولیس علیه طالبان در سراسر کشور خبر داده و تأکید دارند، تاکنون در این عملیات تلفات سنگینی به شورشیان وارد شده است. صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت که در یک هفته‌ی گذشته 135 عملیات علیه طالبان اجرا شده است.

او افزود، در این عملیات 11 شورشی کشته و 44 تن دیگر آنان از سوی مأموران پولیس بازداشت شده‌اند. این عملیات طبق برنامه‌ی از قبل طرح‌ریزی شده پیش می‌رود و آن افزایش چشم‌گیر عملیات پولیس علیه طالبان تروریست در یک هفته‌ی گذشته خوانده شده است. این در حالی است که عملیات طالبان در کشور هم‌چنان ادامه دارد.

به روز یک‌شبنه هفته‌ی روان طالبان تروریست بر چند پاسگاه پولیس امنیتی در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان حمله کردند که در نتیجه‌ی آن چهار  پولیس کشته و  16 تن دیگر به چنگ آنان افتاده‌‌اند. در حال حاضر تلاش‌های نهادهای امنیتی برای ردیابی پولیسان اسیر در چنگ طالبان ادامه دارد.

با این حال، سخنگوی وزارت داخله‌ی کشور بار دیگر پاکستان را حامی اصلی طالبان در کشور خواند و تأکید کرد: «ما در مبارزه با تروریزم مسئولیت خود را ادا کردیم، این مسئله برای همه‌ روشن است. حال وقت آن رسیده که جامعه‌ی جهانی بر پاکستان فشار وارد کند، تا از تمویل و تجهیز تروریزم خودداری نماید».

مقام‌های حکومتی همواره پاکستان را مسئول ناامنی در کشور خوانده و گفته‌اند، لانه‌های تروریزم در مناطق امن این کشور است. حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور گفته بود، صلح و ثبات افغانستان در دست پاکستان و امریکا است؛ تا زمانی که این دو کشور نخواهند، برقراری صلح و ثبات در کشور ممکن نیست.