انفجار در یک مارکت صرافی در تخار یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت
عکس: آرشیف

طالبان در تخار یک زن و مرد جوان را به اتهام داشتن رابطه‌ی نامشروع شلاق زدند

منابع محلی در مرکز ولسوالی درقد ولایت تخار می‌گویند که طالبان یک زن و مرد جوان را به اتهام برقراری رابطه جنسی خارج از ازدواج، در ملاءعام شلاق زده‌اند.

منابع امروز (جمعه، ۴ سنبله) به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که دادگاه صحرایی این زن و مرد جوان عصر روز گذشته اجرا شده و به هر یک از آنان ۴۰ ضربه شلاق زده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، طالبان این زن و مرد را نخست در پاسگاه‌شان در منطقه‌ی «القناق» ولسوالی درقد متوقف و سپس به مرکز ولسوالی منتقل کرده‌اند.

در همین حال، نجیب نجیب، یکی از فعالان مدنی در ولسوالی درقد می‌گوید که طالبان پس از این دادگاه صحرایی، این زن و مرد را به نکاح یک‌دیگرشان در آورده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در تخار تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

ولایت تخار در زون شمال‌شرق کشور در روزهای اخیر در دست‌کم دو مورد دیگر نیز خبرساز بوده است. در یک مورد، نیروهای امر به معروف و نهی از منکر، شماری از زنان را در شهر تالقان لت‌وکوب کرده و همراهان مرد آنان را نیز تحقیر و توهین کرده‌اند.

در یک خبر دیگر، منابع در ولسوالی درقد می‌گویند که ولسوال طالبان برای این ولسوالی تنها در یک هفته دو بار ازدواج کرده است. به‌گفته‌ی منابع، شمس‌الدین همایون، ولسوال طالبان برای درقد در حال حاضر سه زن دارد.