منابع در پنجشیر: حملات طالبان علیه «جبهه مقاومت» با شکست مواجه شده‌اند

منابع در پنجشیر می‌گویند که حملات طالبان بر مواضع «جبهه مقاومت» در ولسوالی دره‌ این ولایت ناکام مانده‌ و متحمل تلفات نیز شده‌اند.

یک منبع گفت که طالبان صبح امروز (شنبه، ۱۹ سنبله) صدها نیروی تازه‌نفس با وسایط زرهی را وارد پنجشیر کرده‌اند و بخش عمده‌ی این نیروها در ولسوالی دره مستقر شده‌اند.

به‌گفته‌ منبع، طالبان در ولسوالی دره با رهبری ملا عبدالقیوم ذاکر از چند استقامت برای سرکوب افراد «جبهه مقاومت» علیه موضع این جبهه حمله کرده‌اند.

منبع گفت که حوالی ساعت دوازه چاشت امروز، نیروهای طالبان در منطقه «پلفج و چهار بزی» با کمین «جبهه مقاومت» گیر افتاده که در نتیجه مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

منابع در ولسوالی دره مدعی هستند که در درگیری‌های امروز ۲۰ عضو طالبان کشته شده‌اند. به‌گفته‌ منابع، نیروهای طالبان از کوه‌ها پایین شده‌اند و اکنون درگیری پایان یافته است.

این منابع می‌افزایند که طالبان پس از این عملیات، یک‌بار دیگر خانه‌های مردم را در منطقه «خواجه عبدالله‌خیل» تلاشی کرده‌اند.

امروز از ولسوالی‌های حصه اول، عنابه و حصارک پنجشیر نیز از درگیری گزارش شده بود؛ اما به‌گفته‌ منابع، این درگیری‌ها پایان یافته است.

دو طرف درگیر درباره‌ی جنگ امروز در پنجشیر تاکنون چیزی نگفته‌اند.

گفته می‌شود که طالبان برای سرکوب «جبهه مقاومت» در پنجشیر لشکرکشی کرده‌اند.

طالبان در حالی حملات گسترده‌ای علیه «جبهه مقاومت» در پنجشیر راه‌اندازی کرده که کارشناسان می‌گویند فرماندهان طالبان در سرکوب «جبهه مقاومت» تاکنون ناکام مانده‌اند.

یک اندیشکده امریکایی موسوم به انستیتوت مطالعات جنگ به‌تازگی گفته است که رهبران ارشد نظامی طالبان عملیات‌های مکرر را علیه «جبهه مقاومت» راه‌اندازی کرده‌اند، اما موفقیت‌های کوتاه‌مدت بدست آورده‌اند و نتوانسته‌اند به‌طور قاطع فعالیت این جبهه را متوقف کنند.

به‌گفته این انستیتوت، دولت طالبان در تلاش است تا «جبهه مقاومت» را در شمال‌شرق افغانستان سرکوب کند.