16 پولیس در بدخشان هنوز اسیر طالبان اند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور می‌گویند، 16 پولیس که قبلاً از سوی طالبان در این ولایت اسیر شده بودند، هنوز در چنگ آنان اند. دولت محمد خاور، ولسوال ولسوالی وردوج این ولایت روز گذشته گفت که اکنون دولت تلاش دارد تا این افراد را از طریق بزرگان محلی از چنگ طالبان رها کند.

خاور در ادامه افزود که در حال حاضر تلاش‌ها برای رهایی این افراد از طریق بزرگان محلی جریان دارند. به تاریخ 5 عقرب ماه روان، طالبان تروریست بر چند پاسگاه پولیس مرزی و پولیس نظم‌ عامه در ولایت بدخشان حمله کردند و پس از آن مقام‌های امنیتی این ولایت اعلام کردند که در این رویداد چهار پولیس کشته شدند.

به‌دنبال آن مقام‌های وزارت امور داخله و والی ولایت بدخشان گفتند، در این رویداد ۱۶ پولیس اسیر طالبان شده‌اند. اما لعل محمد احمدزی، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بدخشان تعداد این سربازان را ۱۲ نفر اعلام کرده است. او  می‌گوید، تمام سربازانی که به اسارت شورشیان درآمده‌اند، زنده‌‌اند؛ ما برای آزادی این افراد، عملیات نظامی داریم‌.

اما گفته می‌شود که ادامه‌ی عملیات نظامی برای رهایی این سربازان اسیر، ممکن زندگی آنان را به خطر اندازد. رسانه‌ها به نقل از مسئولان امنیتی بدخشان گزارش داده‌اند، طالبان رهایی این سربازان را مشروط به رهایی چندین تن از زندانیان این گروه کرده که قبلا محکمه‌ حکم چندین سال زندان را برای آنان صادر کرده است.