دومین ولسوالی نورستان از کنترل طالبان خارج شد

دومین ولسوالی نورستان از کنترل طالبان خارج شد

منابع معتبر تأیید می‌کنند که پس از ولسوالی مندول ولایت نورستان، ولسوالی دوآب این ولایت نیز از کنترل طالبان خارج شده است.

به‌گفته‌ی منابع، ولسوالی دوآب در حال حاضر تحت کنترل مردم محل و هواداران بهرام نورستانی، فرمانده پولیس پیشین ولسوالی مندول قرار دارد.

در همین حال، سجاد نورستانی، روزنامه‌نگار اهل نورستان در رشته‌تویتی، سقوط ولسوالی دوآب به‌دست مردم محل را تأیید کرده است. این دومین ولسوالی نورستان است که در پی اعتراض مردم به کشته‌شدن بهرام نورستانی از کنترل طالبان خارج شده است.

آقای نورستانی نوشته است که ولسوالی دوآب زادگاه مولوی خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان است و آقای حنفی تلاش دارد تا از راه گفت‌وگو دوباره نیروهای طالبان را در این ولسوالی مستقر کند.

طبق اطلاعات سجاد نورستانی، مولوی حنفی پذیرفته است که طالبان غیربومی را در ولسوالی دوآب نخواهند گذاشت، اما پسران بهرام نورستانی تاکنون این خواست طالبان را نپذیرفته‌اند.

او در ادامه نوشته است: «مولوی خالد حنفی …به رهبری طالبان اطمینان داده است که تنش‌های نورستان را وی با راهکار مسالمت‌آمیز حل خواهد کرد. …او به رییس‌الوزاری طالبان گفته است که در نورستان با مردم غیربومی حساسیت وجود دارد و باید با مردم از احتیاط کار گرفت. حنفی به وزیر دفاع طالبان گفته است که در صورت گسترش مخالفت‌ها در غرب نورستان، این مردم به جبهه مقاومت در پنجشیر کمک خواهند کرد.»

این در حالی است که صبح امروز منابع محلی در ولسوالی مندول ولایت نورستان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز، از سقوط این ولسوالی به‌دست باشندگان معترض سقوط کرده است.