نمایشگاه سه‌روزه «زنان کارآفرین» در بلخ برگزار شد

نمایشگاهی تحت عنوان «زنان کارآفرین» برای به نمایش‌گذاشتن توانایی‌های زنان بلخی در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ برگزار شد.

در این نمايشگاه که امروز (یک‌شنبه، ۱۰ میزان) گشایش یافت، تولیدات و ساخته‌های دستی زنان در ۸۰ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با حمایت مالی مرکز تعلیمی زنان (اویک) راه‌اندازی شده و هدف آن تبارز توانایی‌ها، مهارت‌های زنان، هماهنگی میان زنان تجارت‌پیشه و حمایت از زنان متشبث است.

احمدمسیح عظیمی، برگزارکننده‌ این نمایشگاه می‌گوید: «در این نمایشگاه نزدیک به ۸۰ غرفه تولیدات زنان بلخی در بخش‌های خیاطی، گلدوزی، صنایع دستی، تولید لبنیات و کیک‌سازی به نمایش گذاشته شده است.»

برخی از زنان متشبث که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند با ستایش از این برنامه، از زنان دیگر می‌خواهند برای خودکفایی‌شان فعالیت‌های تجاری را آغاز کنند.

پیمانه، یکی از این بانوان می‌گوید: «زنان دیگر هم به‌جای نشستن در خانه بیاید کار کنند تا در کنار حل مشکلات اقتصادی خانواده‌های‌شان، به خودکفایی برسند.»

بی‌ بی زهرا، یکی دیگر از این زنان بر حمایت از زنان تجارت‌پیشه تأکید دارد و می‌گوید که «نباید هیچ تفاوتی میان زنان و مردان وجود داشته باشد‌».

در همین حال برخی از شهروندانی که برای بازدید به این نمایشگاه آمده‌اند، زنان را نیمی از پیکر جامعه دانسته و خواستار ایجاد سهولت‌ برای حضور فعال زنان در اجتماع هستند.

این در حالی است که بانوان تجارت‌پیشه می‌گویند پس از حاکمیت طالبان فرصت‌های کاری برای بانوان کاهش یافته است. طالبان در اکثر ادارات دولتی به زنان اجازه کار نمی‌دهند و دختران بالاتر از صنف ششم را نیز اجازه آموزش نمی‌دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *