در عملیات نیروهای امنیتی، 28 طالب کشته و 47 تن دیگر زخمی شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد که در عملیات مشترک تصفیه‌ای نیروهای امنیتی، ۲۸ شورشی طالب کشته و 47 تن دیگر زخمی شده‌اند. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، در این عملیات دست‌کم 4 شورشی طالب دیگر از سوی نیروهای امنیتی کشور بازداشت شده‌اند.

این عملیات در مربوطات ولایت‌های ننگرهار، لغمان، قندوز، بدخشان، بلخ، قندهار، زابل، ارزگان، خوست و پکتیا از سوی ارتش با همکاری پولیس و امنیت ملی راه‌اندازی شده ‌است. بر اساس خبرنامه، این عملیات به منظور پاک‌سازی بعضی از مناطق کشور از وجود هراس‌افگنان طالب و تأمین امنیت بهتر در مربوطات این ولایت‌ها راه‌اندازی شده است.

در خبرنامه آمده است، بیش‌ترین تلفات به هراس‌افگنان طالب در ولایت‌های ارزگان و خوست وارد شده است. بر اساس این خبرنامه، در این عملیات مقداری جنگ‌افزار سبک و سنگین نیز به‌دست نیروهای امنیتی کشور آمده است. از سویی هم، نیروهای امنیتی ۲۳ حلقه ماین را در عملیات کشف و خنثا کرده‌اند.

در بخش دیگر خبرنامه‌ی وزارت داخله آمده است، نیروهای پولیس ملی ۲۱ حلقه ماین را از مربوطات ولایت‌های نیمروز، هرات، قندهار، میدان‌وردک و فاریاب نیز کشف و خنثا کرده‌اند. بر اساس این خبرنامه، این ماین‌ها به‌تازگی از سوی گروه طالبان به منظور اعمال تخریبی و تروریستی جاسازی شده بودند.