عکس: ارسالی

مهاجران افغانستان در اسلام‌آباد: «نسل‌کُشی» هزاره‌ها در افغانستان متوقف شود

گروهی از مهاجران افغانستانی مقیم اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان به ادامه‌ی حملات علیه هزاره‌ها در افغانستان، به‌ویژه حمله به مرکز آموزشی کاج در غرب کابل، تجمع اعتراضی برپا کردند.

این تجمع اعتراضی امروز (دوشنبه، ۱۱ میزان) در برابر «پریس‌کلب» در شهر اسلام‌آباد برگزار شده بود و معترضان در آن خواستار توقف «نسل‌کشی» هزاره‌ها شدند.

معترضان شعارهای «تعلیم حق ماست»، «زندگی حق ماست» و «امنیت حق ماست» سر می‌دادند. به‌گفته‌ معترضان، تروریستان حتا به کودکان و زنان باردار هزاره نیز رحم نمی‌کنند.

یکی از معترضان در جریان صحبت‌هایش گفت که هزاره‌ها در افغانستان سلاح را به زمین گذاشتند و قلم گرفتند. دعواهای سیاسی را کنار گذاشتند و تحصیل را انتخاب کردند.

به‌گفته‌ او، «هزاره‌ها به‌خاطر قلم و تحصیل‌شان کشته می‌شوند، آیا گناه هزاره‌ها این است که جنگ نمی‌کنند؟»

یکی دیگر از معترضان نیز گفت که تروریستان به‌خاطر این‌که هزاره‌ها را از آینده‌ی‌شان مأیوس بسازند، دست به حملات مرگ‌بار علیه این قوم می‌زنند، اما «غافل از این‌که هزاره‌ها مثل بذر دوباره سر بر می‌آورند و به تکاپو می‌پردازند».

این در حالی است که سه روز پس از حمله به مرکز آموزشی کاج در غرب کابل که در آن بیش از ۵۰ دانش‌آموز کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند، اعتراضات به این حمله نیز در حال گسترش است.

در داخل افغانستان دانشجویان دختر در ولایت‌های کابل، هرات، بلخ، بامیان، غزنی و… به این حمله اعتراض کرده و خواستار توقف «نسل‌کشی» هزاره‌ها در این کشور شده‌اند. طالبان اما با گلوله و سرکوب، به این اعتراضات پاسخ داده‌اند.