انفجار در وزارت داخله طالبان
عکس: شبکه‌های اجتماعی

انفجار در مسجد وزارت داخله؛ طالبان کشته‌شدن صدر ابراهیم را رد کردند

یک روز پس از وقوع انفجار در مسجدی در وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست طالبان، سخن‌گوی این وزارت ادعاها مبنی بر کشته‌شدن صدر ابراهیم، معین ارشد امنیتی وزارت داخله و رییس پیشین کمیسیون نظامی این گروه را رد کرده است.

ساعاتی پیش امرالله صالح، معاون رییس‌جمهور پیشین افغانستان و از اعضای «جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود به نقل از منابع خود ادعا کرد که صدر ابراهیم در انفجار روز گذشته کشته شده است. اما اکنون عبدالنافع تکور، سخن‌گوی این وزارت می‌گوید که این ادعا «مطلق دروغ» است.

حوالی ساعت یک‌ونیم بعد از ظهر روز گذشته (چهارشنبه، ۱۳ میزان) انفجاری در یک مسجد متعلق به وزارت داخله رخ داد. وزارت داخله طالبان دقایقی پس از رویداد اعلام کرد که انفجار در «یک مسجد فرعی» این وزارت که در آن مراجعین و کارمندان نماز می‌خواندند، رخ داده است. سخن‌گوی این وزارت گفته بود که در این انفجار، چهار «نمازگزار» کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

همزمان، گزارش‌های غیررسمی منتشر شد که صدر ابراهیم، معین ارشد وزارت داخله طالبان نیز در جمع کشته‌شدگان است. این گزار‌های غیررسمی با ادعای امروز امرالله صالح که به منابع خود استناد کرده بود، در فضای مجازی تقویت شد. اما عبدالنافع تکور، سخن‌گوی این وزارت در پاسخ به پرسش خبرنگار اطلاعات روز در این مورد، نوشته است: «مطلق دروغ است.»

صدر ابراهیم در کنار قیوم ذاکر از فرماندهان باسابقه طالبان و از پشتون‌های ولایت جنوبی هلمند اند که گفته می‌شود در جنگ‌های سال‌های اخیر گروه طالبان سهم فعالی داشته‌اند.

سال گذشته در زمان اعلام حکومت طالبان، ادعا می‌شد که صدر ابراهیم و عبدالقیوم ذاکر ناراض هستند و این باعث تنش درون‌گروهی شده است. صد ابراهیم به‌عنوان رییس کمیسیون نظامی طالبان نیز کار کرده است.