11 کارمند دولتی در ولایت پکتیا کشته شدند

اطلاعات روز: دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام  کرد، 11 کارمند ملکی دولتی در ولایت پکتیا کشته شده‌اند. بر اساس این خبرنامه، قرار معلومات فرماندهی پولیس این ولایت، یازده کارمند ملکی دولتی به تاریخ ۱۵ عقرب ماه روان حین سفر در منطقه‌ی سورکی ولسوالی زرمت ولایت پکتیا، از موتر حامل‌شان پایین و سپس همه‌ی‌شان به‌صورت بی‌رحمانه به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند.

در خبرنامه در مورد این‌که این افراد از سوی چه ‌کسانی به قتل رسیده، معلومات داده نشده است. در خبرنامه آمده است که رییس جمهور به وزارت داخله و اداره‌ی ارگان‌های محل دستور داد تا برای تشییع جنازه و مراسم تدفین این افراد، اقدام‌های همه‌جانبه نموده و برای کمک به بازماندگان این حادثه، اقدامات فوری انجام دهند.

در بخش دیگر این خبرنامه آمده است، به سرپرستی جنرال شفیق فضلی، فرمانده‌ی عمومی پولیس سرحدی وزارت داخله و اداره‌ی ارگان‌های محل یک هیأت باصلاحیت توظیف شده تا تحقیقات لازم در مورد این حادثه‌ی دل‌خراش را انجام و هرچه عاجل به ریاست جمهوری از نتیجه‌ی تحقیقات گزارش دهند.

بر اساس خبرنامه، به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور نیز هدایت داده می‌شود، تا این گروه جنایت‌کار را شدیداً تعقیب و به پنجه‌ی قانون بسپارند. رییس جمهور می‌گوید، من از شنیدن این خبر بسیار متأثر شدم و این حادثه‌ی دل‌خراش را به خانواده‌ها و عزیزان این شهیدان تسلیت می‌گویم.

اما مقام‌های امنیتی ولایت پکتیا تعداد قربانیان را ده نفر اعلام کرده و گفته‌اند، تمام آنان غیرنظامیان اند. زلمی اوریاخیل، فرمانده‌‌ پولیس پکتیا گفت، این ده نفر از سوی طالبان کشته شدند: «دو تن از این غیرنظامیان از ولایت خوست، چهار تن از ولایت پکتیا و چهار نفر دیگر تا هنوز مشخص نشده که مربوط به کدام ولایت اند».