قتل ساکنان پنجشیر؛ دختران معترض در کابل: نسل‌کُشی تاجیک‌ها را متوقف کنید
عکس از روی ویدیوی ارسالی به اطلاعات روز

قتل ساکنان پنجشیر؛ دختران معترض در کابل: نسل‌کُشی تاجیک‌ها را متوقف کنید

شماری از دختران در کابل به ادامه‌ی بازداشت‌های خودسرانه و قتل باشندگان پنجشیر و سایر افراد از قوم تاجیک، اعتراض کرده و خواستار «توقف نسل‌کشی» تاجیک‌ها از سوی طالبان شدند.

معترضان در نوارهای تصویری که امروز (شنبه، ۲۳ میزان) به روزنامه اطلاعات روز فرستاده، شعارهای «طالبان تروریست»، «مرگ بر طالبان»، «نسل‌کشی تاجیک‌ها را متوقف کنید [ترجمه از انگلیسی]» و «مرگ بر جنایت علیه بشریت» را سر می‌دهند.

به‌گفته‌ی معترضان، «نسل‌کشی» تاجیک‌ها و سایر اقلیت‌های قومی جنایت است و آنها هرگز این جنایت را نمی‌بخشند و فراموش نیز نخواهند کرد.

دختران معترض همچنین می‌گویند که «طالبان می‌ربایند، شکنجه می‌کنند و وحشیانه می‌کشند». به‌گفته‌ی آنها، نسل تاجیک در برابر بی‌عدالتی‌های طالبان قرار دارد، اما دنیا تنها نظاره می‌کند.

این درحالی است که طالبان طی یک سال گذشته ده‌ها باشنده‌ی پنجشیر را که عمدتا تاجیک هستند، به بهانه‌های مختلف بازداشت، شکنجه و به قتل رسانده‌اند.

در روزهای اخیر دست‌کم سه باشنده‌ی پنجشیر (یک نظامی پیشین و دو غیرنظامی) توسط طالبان در کابل به قتل رسیده و دو باشنده‌ی دیگر این ولایت که نظامیان پیشین هستند، بازداشت شده‌اند.