پنجشیر

اجساد یک فرمانده «جبهه مقاومت» با سه پسر و یک برادرش پس از یک ماه دفن شدند

بستگان محمد یار، فرمانده «جبهه مقاومت» در پنجشیر می‌گویند که پس از یک ماه موفق شده، اجساد او و سه پسر و برادرش را از کوه پایین و دفن کنند.

گفته می‌شود محمد یار، فرمانده قرارگاه شابه «جبهه مقاومت» در ولسوالی حصه اول پنجشیر بود و او یک ماه قبل با سه پسر و یک برادرش پس از اسارت توسط طالبان، به دست این گروه کشته شده‌اند. گفته می‌شد که همراه این فرمانده دو پسرش کشته شده، اما اکنون منابع می‌گویند سه پسرش همراه او بوده‌اند.

منابع به روزنامه اطلاعات روز می‌گویند که ساکنان روستای «عمرض» ولسوالی حصه اول پس از هماهنگی با مسئولان و فرماندهان طالبان قادر شده، اجساد فرمانده محمدیار و محمد اسحاق، محمد امیر، محمد دانیار پسران و محمد‌الدین برادر او را از کوه پایین کنند و پس از پنج ساعت پیاده‌روی، آنان را در گورستان روستای باغ‌نو دفن کنند.

به گفته‌ی منابع، ساکنان محل اجساد پنج نفر دیگر را نیز از کوه‌ها پایین و دفن کرده‌اند. گفته شده که سه نفر از این افراد از ساکنان ولسوالی دره هستند.

یک ماه قبل طالبان حملات گسترده‌ای را برای سرکوب «جبهه مقاومت» در پنجشیر انجام دادند. گفته می‌شود که در این درگیری به دو طرف تلفات سنگین وارد شده است.

طالبان در پنجشیر متهم به قتل اسیران نیز شده‌اند. ویدیوهای گسترده از کشتار اسیران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. وزارت دفاع طالبان می‌گوید که این ویدیوها را بررسی می‌کند.