عکس: ارسالی

«درگیری طالبان و داعش» در شهر قندوز؛ پنج عضو داعش و یک طالب کشته شدند

مسئولان امنیتی طالبان در ولایت قندوز در شمال‌شرق کشور می‌گویند که در پی حمله‌ی نیروهای این گروه بر یک مخفیگاه نیروهای داعش در این ولایت، پنج داعشی کشته شده‌اند. منابع دیگر اما از کشته و زخمی شدن سه عضو طالبان نیز خبر می‌دهند.

عبیدالله عابدی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت قندوز می‌گوید که یک مخفیگاه داعش صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۶ میزان) در حوزه‌ی دوم شهر قندوز کشف شده است.

به‌گفته‌ی عابدی، در پی عملیات ویژه نیروهای طالبان بر این مخفیگاه، پنج عضو داعش کشده شده‌اند. این عملیات بر یک منزل مسکونی در ساحه‌ی «سرک نو» حوزه‌ی دوم امنیتی شهر قندوز اجرا شده است.

سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در قندوز می‌گوید که افراد داعش این خانه را به کرایه گرفته بودند و می‌خواستند از آن به‌خاطر اخلال امنیت مردم استفاده کنند، اما پیش از رسیدن به هدف، کشته شده‌اند.

در همین حال، یک منبع معتبر دیگر می‌گوید که در نتیجه‌ی درگیری صبح امروز در شهر قندوز، به نیروهای طالبان نیز تلفات وارد شده است. منبع گفت که یک عضو طالبان در این درگیری کشته و دو عضو دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

منبع افزود که در جریان عملیات نیروهای طالبان، افزون بر کشته‌شدن پنج عضو داعش، سه زن نیز از خانه‌ی یادشده به اتهام عضویت داعش بازداشت شده‌اند.

این درحالی است که پس از چندین رویداد انتحاری و انفجاری که از سوی داعش در مسجد سیدآباد شهر قندوز و ولسوالی امام‌صاحب این ولایت به وقوع پیوست، این نخستین درگیری رودرروی داعش با طالبان در این ولایت است.