شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ
SM

طالبان چهار دکان را در مزارشریف به علت فروش جنس به زنان «بی‌حجاب» مسدود کردند

برخی از دکانداران در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ می‌گویند که چهار باب دکان از سوی ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان به علت فروش جنس به زنان بی‌حجاب مُهرو‌لاک شده است.

دکانداران در مارکیت «سیتی‌واک» شهر مزارشریف امروز (شنبه، ۳۰ میزان) این موضوع را در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأیید کردند.

آنان گفتند که طالبان هشدار داده‌اند که پس از این برای زنانی که حجاب مشخص‌شده از سوی ریاست امر به معروف را نداشته باشند، نباید چیزی فروخته شود.

به‌گفته‌ی دکان‌داران، طالبان برای‌شان گفته‌اند که در صورت عدم رعایت این دستور، با آنان برخورد جدی خواهد شد.

یکی از دکانداران مارکیت «سیتی‌واک» در شهر مزارشریف می‌گوید که طالبان همه‌روزه برای نظارت از دکان‌ها به این مکان می‌آیند و همچنین با زنان به‌صورت خشونت‌آمیز برخورد می‌کنند.

این دکان‌دار گفت: «محتسبان ریاست امر به معروف طالبان، چهار دکان را به‌خاطر این‌که به یک زن بدون ماسک و روبند لباس زنانه فروخته بود مُهرو‌لاک کرده‌اند.»

این درحالی است که پیش از این طالبان در یک گردهمایی در مسجد روضه سخی در شهر مزارشریف، از فروشندگان خواسته بود که برای زنان بی‌حجاب چیزی نفروشند.

از سوی هم دکانداران مارکیت «سیتی‌واک» می‌گویند که طالبان امروز یک‌بار دیگر آنان را در دهلیز جمع کرده و برای‌شان گفته‌اند که هیچ کدام‌شان اجازه‌ی فروش جنس به زنان بی‌حجاب را ندارند.