شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ
SM

هشدار طالبان از طریق بلندگوهای مساجد در بلخ: زنان بی‌حجاب از خانه بیرون نشوند

در ادامه‌ی وضع محدودیت‌های طالبان در برابر زنان، این گروه در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ از طریق بلندگوهای مساجد بر رعایت حجاب اسلامی تأکید کرده، به زنان هشدار می‌دهد که بدون رعایت حجاب از خانه بیرون نشوند.

منابع مردمی در ناحیه‌ی هفتم شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ امروز (دوشنبه، ۹ عقرب) گفتند که محتسبان ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان از طریق بلندگوهای مساجد همچنین هشدار می‌دهند که سرپرست زنانی که بدون حجاب از خانه خارج شوند، بازداشت و زندانی خواهند شد.

در نوارهای صوتی محتسبان طالبان که توسط منابع به روزنامه اطلاعات روز فرستاده شده، شنیده می‌شود که طالبان می‌گویند «هر خانمی که بدون در نظرداشت حجاب اسلامی که همان چادری روبند کامل است، بیرون شود با سرپرست وی برخورد جدی می‌شود».

در بخشی دیگر از این نوارهای صوتی، از دکان‌داران شهر مزارشریف نیز خواسته شده است که با زنان «بی‌حجاب» دادوستند نکنند و در زمان نماز دکان‌های‌شان را مسدود و به مسجد حاضر شوند.

محتسبان ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در بلخ خواستار ترتیب فهرست افرادی که برای ادای نماز به مساجد حاضر نمی‌شوند، نیز شده‌اند.

مسئولان در ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان برای ولایت بلخ می‌گویند که قرار است این پیام از طریق بلندگوهای مساجد در تمامی ناحیه‌های شهر مزارشریف به سمع مردم رسانده شود.

این درحالی است که طالبان با تسلط بر افغانستان، رعایت حجاب مورد نظرشان برای زنان را که از آن به نام «حجاب اسلامی» یاد می‌کنند، الزامی کرده‌اند. این گروه چندی پیش در شهر مزارشریف به دکان‌داران هشدار داده بود که به «زنان بی‌حجاب» چیزی نفروشند.