انحراف سرک در شیرپور کابل

«شهرداری کابل در منطقه شیرپور با کج‌کردن مسیر جاده، ۱۰ خانه را تخریب کرده‌ است»

شماری از ساکنان ساحه غریبان منطقه شیرپور از مربوطات ناحیه دهم شهر کابل می‌گویند که شهرداری پایتخت که تحت مدیریت طالبان است، با کج‌کردن مسیر جاده در این منطقه، ۱۰ خانه را تخریب کرده‌ است.

مالکان این خانه‌ها، باشندگان اصلی ولایت پنجشیر هستند. یکی از آنان می‌گوید که شهرداری کابل خانه‌ها را «خانه‌های مقاومتی گفته تخریب می‌کند».

یکی از ساکنان محل می‌‌گوید که در گذشته نیز قرار بود از ساحه غریبان شیرپور سرک بگذرد، اما خانه‌ها در مسیر سرک قرار نداشت و قرار بود سرک از نزدیک تپه عبور کند.

این منبع مدعی است که اکنون شهرداری سرک را کج برده و ۱۰ خانه‌ که متعلق به پشتون‌ها است تخریب نمی‌شود؛ اما خانه‌های پنجشیری‌ها در مسیر سرک قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

طبق ادعای منبع، شهردار طالبان در کابل «قصدا» مسیر جاده را منحرف کرده و می‌خواهد ساحه تپه را تصرف کند. به‌گفته‌ی او، در ساحه تپه زمین خالی است.

منبع همچنین ادعا کرد که اعضای طالبان گفته‌اند خانه‌هایی که در مسیر جاده قرار گرفته، خانه‌های «‌مقاومتی‌ها» است و باید تخریب شود.

به‌گفته‌ی منبع، برخی از زنان با تخریب خانه‌های شان مخالفت کرده، اما از سوی طالبان لت‌وکوب شده‌اند.

یکی دیگر از ساکنان این منطقه می‌گوید که آنان به ادارات طالبان، از جمله دفتر نخست‌وزیر این گروه عريضه‌ کرده و خواستار اصلاح نقشه شدند؛ اما شهرداری به دلیل «عقده شخصی و قومی» از تصمیم خود نگذشت.

به‌گفته‌ی او، در صورت اصلاح نقشه، دو یا سه متر متضرر می‌شدند.

این منبع توضیح می‌دهد که مهندسان نیز پیشنهاد کرده بودند که سرک به سمت برج برق برده شود و از زمین‌های سفید بگذرد.

اما به‌گفته‌ی منبع، شهردار طالبان قصد دارد در ساحه برج برق ۱۰ بسوه زمین خالی را خودش تصرف کند و مسیر جاده را به سمت خانه‌های پنجشیری‌ها برده است.

سخن‌گوی شهرداری کابل به پیام خبرنگار روزنامه اطلاعات روز پاسخ نداد.