زابل
عکس: شبکه‌های اجتماعی

طالبان ۲۷ نفر به‌شمول دو زن را در زابل و هلمند در ملاءعام شلاق زدند

منابع محلی در ولایت‌های زابل و هلمند در جنوب کشور می‌گویند که طالبان ۲۷ نفر، از جمله دو زن را در شهرهای قلات و لشکرگاه در ملاءعام شلاق زده‌اند.

منابع به شرط افشانشدن نام‌شان به روزنامه اطلاعات روز گفتند که حکم طالبان بر این افراد پیش از چاشت امروز (چهارشنبه، ۲۳ قوس) در استدیوم ورزشی لیسه «شیخ متی» شهر قلات و استدیوم ورزشی شهر لشکرگاه اجرا شده است.

به‌گفته‌ی منابع در زابل، یک زن به داشتن رابطه‌ی نامشروع با مردان متهم بوده و به ۳۹ ضربه شلاق و سه سال حبس محکوم به مجازات شده است. زن دیگری نیز در زابل به جرم فرار از منزل به ۲۰ ضربه شلاق و یک سال حبس محکوم شده است.

منابع در زابل افزودند که پنج مرد نیز به اتهام دزدی، لواطت و داشتن رابطه‌ی نامشروع با زنان مجرم شناخته شده و بین ۱۰ تا ۳۹ ضربه شلاق و بین یک ماه تا سه سال حبس محکوم به مجازات شده‌اند.

در همین حال، مولوی محمدقاسم ریاض، معاون ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت هلمند نیز می‌گوید که ۲۰ مرد از سوی دادگاه این گروه در پیوند به دزدی و روابط نامشروع با زنان مجرم شناخته شده‌اند.

ریاض همچنین گفت که حکم دادگاه بر این افراد امروز اجرا شده است که براساس آن به تمامی آنان در ملاءعام شلاق زده شده است. او در مورد تعداد ضربات شلاق چیزی نگفت. اما برخی منابع خبری گزارش کرده‌اند که به هر یک از این افراد بین ۳۵ تا ۳۹ ضربه شلاق زده شده است.

این درحالی است که طالبان اخیرا در شماری از ولایات زنان و مردان متهم به ارتکاب جرایم مختلف، از جمله رابطه‌ی نامشروع، دزدی و… را در ملاءعام شلاق زده‌اند. این گروه یک مرد متهم به قتل را در ولایت فراه در ملاءعام اعدام نیز کرد که با واکنش‌های گسترده مواجه شد.