عکس: آرشیف

نظامیان طالبان با نیروهای مرزی پاکستان در اسپین‌بولدک قندهار درگیر شدند

چهار روز پس از درگیری مرگ‌بار میان نیروهای مرزی طالبان و پاکستان در گذرگاه مرزی اسپین‌بولدک در ولایت قندهار، مسئولان محلی طالبان و منابع محلی در قندهار از وقوع درگیری مجدد در این گذرگاه خبر می‌دهند.

مسئولان محلی طالبان در قندهار می‌گویند که این درگیری حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه‌ی پیش از چاشت امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ قوس) در منطقه‌ی «شیر آب» «دروازه‌ی دوستی افغانستان-پاکستان» رخ داده و تاکنون ادامه دارد.

این مسئولان محلی طالبان می‌گویند که درگیری پس از آن آغاز شده است که نیروهای مرزی این گروه می‌خواستند در امتداد مرز پاسگاه ایجاد کنند.

در همین حال، منابع معتبر در اسپین‌بولدک که خواستند نام‌شان در خبر ذکر نشود، نیز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفتند که درگیری پس از اقدام نیروهای مرزی طالبان برای ایجاد پاسگاه در امتداد مرز آغاز شده است.

به‌گفته‌ی این منابع، تیراندازی نخست از سوی نیروهای مرزی پاکستان آغاز شده و سپس دو طرف به تبادل آتش پرداخته‌اند. منابع افزودند که دو طرف از سلاح‌های سنگین علیه یکدیگر کار می‌گیرند.

یکی از این منابع گفت: «طالبان تاکنون سه بار به طرف پاکستان هاوان شلیک کرده‌اند. نظامیان پاکستانی هم سه هاوان فیر کرده‌اند. درگیری شدت گرفته و مردم در حال فرار از منطقه‌ی درگیری هستند.»

از میزان تلفات احتمالی دو طرف در جریان این درگیری تاکنون گزارش نشده است.

این درحالی است که روز یک‌شنبه هفته‌ی جاری نیز در پی اقدام نیروهای مرزی طالبان برای ایجاد پاسگاه در امتداد مرز، درگیری مرگبار میان دو طرف صورت گرفته بود.

براساس آمارهای منتشر شده، شش نفر در خاک پاکستان کشته و ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند. مقام‌های محلی طالبان در قندهار نیز اعلام کردند که ۱۰ نفر به‌شمول سه غیرنظامی در خاک افغانستان زخمی و یک نظامی این گروه کشته شده است.