طالبان ۵۵ نفر را در سه ولایت در ملاءعام شلاق زدند

در ادامه‌ی تطبیق حکم شلاق از سوی دادگاه‌های طالبان، این گروه ۵۵ نفر دیگر را در ولایت‌های بدخشان، قندوز و ارزگان در ملاءعام شلاق زده‌اند. در میان این افراد هشت زن نیز شاملند.

معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت بدخشان می‌گوید که ۲۵ نفر، از جمله چهار زن که به اتهام فساد اخلاقی، شراب‌نوشی و شراب‌فروشی بازداشت شده بودند، در ملاءعام شلاق زده شده‌اند.

دادگاه طالبان این افراد متهم را به ۳۰ الی ۳۹ ضربه شلاق محکوم به مجازات کرده بود که این حکم امروز (پنج‌شنبه، ۱ جدی) در استدیوم ورزشی شهر جدید بدخشان تطبیق شده است.

مسئولان محلی طالبان در ولایت بدخشان در سخنرانی‌های‌شان مدعی شدند که آنان مطابق شریعت اسلام حکم شلاق را اجرا می‌کنند.

با این حال، منابع در ولایت قندوز نیز می‌گویند که طالبان شش مرد و چهار زن را که به اتهام فرار از منزل، روابط خارج از ازدواج و سرقت بازداشت کرده بودند، پس از فیصله‌ی دادگاه ابتدایی این گروه در ولسوالی امام صاحب، مجرم شناخته و در ملاءعام شلاق زده‌اند.

این حکم نیز پیش از چاشت امروز در ورزشگاه خورشید ولسوالی امام صاحب تطبیق شده و به هر یک از این افراد از ۳۰ تا ۳۹ ضربه شلاق زده شده است.

از سوی هم، از ولایت ارزگان در جنوب افغانستان گزارش شده است که طالبان ۲۰ مرد را امروز در حضور مردم و مسئولان محلی این گروه در استدیوم ورزشی این ولایت شلاق زده‌اند.

قاری آغاولی قریشی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت ارزگان می‌گوید که این افراد به اتهام دزدی و فساد اخلاقی بازداشت شده بودند و مجرم شناخته شده‌اند.

قریشی افزود که به هر یک از افراد متهم از ۲۰ تا ۳۹ ضربه شلاق زده شده و همچنین از ۱۸ ماه تا هشت سال زندان نیز محکوم به مجازات شده‌اند.

او در عین حال گفت که قرار بود بر سه زن نیز حکم شلاق در ملاءعام تطبیق شود، اما تا مدت نامعلوم به تعویق افتاده است.

مجازات بدنی شامل شلاق و اعدام در ملاءعام به‌رغم محکومیت‌های گسترده‌ی جهانی، همچنین در ولایات مختلف از سوی طالبان ادامه دارد.