خیرمحمد خیرخواه، فرمانده جبهه مقاومت در اندراب بغلان کشته شد
عکس: شبکه‌های اجتماعی

جنگ در اندراب بغلان؛ یک فرمانده «جبهه مقاومت» با شماری از نیروهایش کشته شد

منابع معتبر تأیید می‌کنند که خیرمحمد خیرخواه اندرابی، فرمانده «جبهه مقاومت» در اندراب ولایت بغلان با شماری از نیروهای تحت امرش در حمله‌ی طالبان کشته شده است. منابع در عین زمان از کشته‌شدن حدود ۳۰ جنگ‌جوی طالبان نیز در جریان این درگیری‌ها خبر می‌دهند.

یک منبع معتبر امروز (دوشنبه، ۵ جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که خیرمحمد خیرخواه با حدود ۲۰ نفر از نیروهایش حدود ۳۰ ساعت با «تمام توان» در برابر حمله‌ی طالبان مقاومت کرده و سرانجام ناوقت شب گذشته کشته شده‌اند.

این منبع همچنین گفت که در جریان این درگیری‌ها تاکنون کشته شدن دست‌کم ۳۰ جنگ‌جوی گروه طالبان تأیید شده است. به‌گفته‌ی او، ممکن است آمار تلفات طالبان بیش از این باشد.

صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی «جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود پیشتر در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته بود که طالبان در ۲۴ ساعت گذشته چندین حمله‌ی زمینی و هوایی را علیه مواضع این جبهه در اندراب بغلان انجام داده و این حملات دفع شده است.

احمدی در یک رشته‌توییت تصاویری از خیرمحمد خیرخواه و نیروهایش را بازنشر کرده و نوشته است که در حال رزمیدن در برابر طالبان است. احمدی در این رشته‌تویت در مورد کشته شدن این فرمانده و افرادش چیزی ننوشته است.

طالبان تاکنون در این باره به‌صورت رسمی چیزی نگفته‌اند.

حمله‌ی طالبان بر مواضع نیروهای «جبهه مقاومت» در اندراب بغلان درحالی انجام شده است که این گروه در تاریخ ۲۱ ماه قوس سال جاری ۱۳ عضو، به‌شمول دو فرمانده‌ این جبهه را در ولسوالی «بنو» بغلان اسیر گرفته بودند.