اطلاعات روز

سازمان کمک‌رسانی کودکان جنگ: ممنوعیت کار زنان خطر فروش کودکان دختر را افزایش می‌دهد

سازمان کمک‌رسانی کودکان جنگ (Child War International) هشدار داده است که ممنوعیت کار زنان در مؤسسات غیردولتی ملی و بین‌المللی خطر فروش دختران خردسال را به‌خاطر گریز از مرگ و گرسنگی افزایش می‌دهد.

راب ویلیامز، مدیر اجرایی این نهاد روز گذشته (جمعه، ۹ جدی) به «دیلی اکسپرس» گفته است که افغانستان در حال حاضر با یک بحران بزرگ گرسنگی مواجه است و دستور طالبان برای ممنوعیت زنان از کار نیز به ترس از یک فاجعه انسانی دامن زده است.

این درحالی است که پس از دستور سرپرست وزارت اقتصاد طالبان برای ممنوعیت کار زنان، شماری از سازمان‌های بشردوستانه در افغانستان فعالیت‌شان را متوقف کرده‌اند.

آقای ویلیامز که از مواجهه‌ی سازمان‌های بشردوستانه و طالبان به‌عنوان یک «بُن‌بست» یاد کرده، گفته است که به نظر او این نقطه‌ی اوج تمام هشدارها درباره‌ی فاجعه افغانستان است.

ویلیامز تأکید کرده است که اگر طالبان مصمم باشند که به همیمن منوال پیش بروند، ارسال کمک‌های بشردوستانه را غیرممکن می‌کنند که عواقب آن فاجعه‌بار خواهد بود.

او از مقام‌های طالبان به‌عنوان حاکمان بالفعل افغانستان خواسته است که ممنوعیت کار زنان را لغو و از زندگی و آینده‌ی میلیون‌ها نفر محافظت کنند.

راب ویلیامز در ادامه گفته است که فروش دختر در افغانستان به‌منظور ازدواج غیرمعمول نیست، اما «با عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی کشور، خانواده‌ها گزارش می‌دهند که کودکان را در سنین پایین‌تر» می‌فروشند زیرا نمی‌توانند هزینه‌ی تغذیه‌ی آن‌ها را تأمین کنند.

با این حال، او کمک‌های سازمان‌های بشردوستانه را برای نجات دختران حیاتی خوانده است.